Domowa granola FIT

Znajdźmy czas na śniadanie!

Wspólne śniadanie w rodzinnym gronie, przy starannie nakrytym i udekorowanym stole, ze świeżutkim pieczywem w koszyku… Jakże to rzadki widok w naszej obecnej codzienności. Dziś brakuje nam czasu nie tylko na celebrowanie śniadania, ale w ogóle na jego zjedzenie. Każdy się spieszy, bo musi przecież zdążyć do pracy, do szkoły, na uczelnię a jeszcze po drodze trzeba załatwić kilka pilnych spraw. Ewentualnie łyk porannej kawy i pospiesznym krokiem, z pustym żołądkiem wychodzimy z domu. Każdego ranka powinniśmy znaleźć czas na śniadanie, bo to ono stanowi podstawę codziennego, dobrze zaplanowanego jadłospisu.

Śniadanie daje pozytywną energię na cały dzień.

Podczas nocnego odpoczynku – pomimo braku wysiłku fizycznego – wyczerpują się nasze rezerwy energii, składników odżywczych i płynów. Organizm zaczyna głodować i bez uzupełnienia tych rezerw będzie nam trudno sprostać wymogom i obowiązkom, które czekają na nas w ciągu dnia. Nasz mózg gorzej funkcjonuje,  kręci się nam w głowie, po prostu źle się czujemy. Bez śniadania szybko przychodzi  zmęczenie.
Pierwszy poranny posiłek to podstawa udanego początku dnia. Uzupełnia niedobory składników odżywczych , wyrównuje poziom glukozy, pobudza do życia nasze komórki, a mózg otrzymuje porcję niezbędnego paliwa.  Wzrasta nasza koncentracja i wydajność. A przecież dzieci i młodzież muszą być skupieni na lekcjach czy wykładach, a ich rodzicie sprawni i wydajni w pracy.

Ponadto badania potwierdzają, że stałe rezygnowanie ze śniadania może być przyczyną nadwagi czy otyłości. Osoby, które go nie zjadły są bardziej narażone na napady wilczego głodu, a przez to spożywają w ciągu całego dnia w sumie więcej kalorii niż te, które zaczęły dzień od śniadania. Dobre śniadanie zwiększa przemianę materii i pomaga spalać tłuszcz.

Większość z nas jest świadoma, że  śniadanie jest ważne, jednak najzwyczajniej w świecie brakuje nam czasu, aby w spokoju go zjeść.  A przecież stres i pośpiech nie służy naszemu zdrowiu. Dlatego pomyślmy, czy nie warto  wstać  raptem kilkanaście minut wcześniej i trochę krótszy wziąć prysznic, po to, aby zaoszczędzony czas przeznaczyć na śniadanie?

Poza tym przygotowanie śniadania nie musi być wcale czasochłonne. Doskonałą propozycją na pospieszny poranek jest na przykład musli zalane jogurtem. Dostarczy ono natychmiast energii i wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dodatkowo to my sami możemy zadecydować jaki skład będzie miał taki posiłek.  Dobierajcie musli do swoich upodobań smakowych, wymieniajcie składniki,  a wasze śniadanie nigdy nie będzie monotonne.

Jeśli rano brakuje Wam czasu, śniadanie można przygotować wieczorem. Ugotujcie jajka, pokrójcie chleb i wędlinę, czy też umyjcie owoce lub warzywa. W najgorszym przypadku można także ewentualnie zjeść przed wyjściem banana, czy wypić sok lub kakao.

Kolejnym rozwiązaniem jest zjedzenie śniadania wkrótce po przyjściu do biura, zakładu, szkoły czy uczelni.

Nie ważne, czy zjemy śniadanie w domu czy w pracy,  nie ważne czy będziemy się nim  delektować, czy zjemy na szybko kanapkę przygotowaną wieczorem, nie ważne czy jesteśmy typem rannego ptaszka czy niepoprawnego śpiocha – ważne, aby każdego ranka znaleźć małą, kilkunastominutową chwilę na śniadanie, które da nam siłę na nowy, pełen wyzwań dzień.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Dieta owsiankowa – efekty, zasady i przepis na owsiankę
Płatki owsiane czy jaglane – które zdrowsze?
Płatki owsiane czy musli? Co wybrać, by zjeść zdrowe śniadanie?
Płatki owsiane czy jęczmienne — które dają nam więcej korzyści?
Płatki owsiane czy otręby pszenne – co jest lepsze dla naszego zdrowia?
Alergia na pieczywo – jak ją rozpoznać?
Wiśnia- właściwości odżywcze, indeks glikemiczny IG
Co jest lepsze dla naszego zdrowia — płatki owsiane czy otręby owsiane
Płatki owsiane czy otręby żytnie – co daje nam więcej korzyści
Płatki owsiane czy żytnie? Spożywanie których daje więcej korzyści?
Kawa ziarnista, czy mielona? Która jest lepsza?
Szczupła sylwetka z musli i owsianką
Mąka do pieczenia chleba – jaką wybrać?
Top 10 faktów o musli
5 powodów dla których warto piec chleb w domu
Domowy jogurt z owocami
Herbaty i zioła idealne na lato
Domowy chleb – najlepszy przepis
Jogurt naturalny – zrób to sam!
Gofry owsiane – prosty przepis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.