Dietetyczne śniadanie

Wiosenne odchudzanie – kiedy zacząć, aby zdążyć przed urlopem na plaży?

O odchudzaniu napisano chyba najwięcej poradników w porównaniu do innych tematów zdrowotnych. Książki o odchudzaniu to największy procent sprzedanych pozycji w okresie wiosenno-letnim. Dlaczego więc odchudzanie zaczynamy na ostatni gwizdek – najczęściej, jak bilet na słoneczną plażę czeka już na biurku?

O odchudzaniu trzeba pomyśleć odpowiednio wcześniej, aby osiągnąć zdrowy, trwały efekt nie tracąc na zdrowiu, humorze, a nawet życiu towarzyskim („bo przecież, jak pójdę na imprezę to coś tuczącego na pewno mi ktoś wciśnie”).

Jakby się dobrze zastanowić to każdy z nas na w rodzinie lub bliskim otoczeniu kogoś kto choruje na choroby cywilizacyjne. Warto także zastanowić się czy nie jesteśmy w grupie zwiększonego ryzyka, a więc czy nasi rodzice, rodzeństwo nie cierpią na którąś z nich. Odpowiednio skomponowane musli może być dobrym rozwiązaniem, aby zapobiegać lub nawet wspomagać leczenie niektórych chorób cywilizacyjnych. Jakie składniki są szczególnie cenne?

Pierwsza zasada

Ile kilogramów chcesz schudnąć? 5? To zaplanuj 5 tygodni + 2 tygodnie poślizgu. Jeśli 10kg to 10tyg. + poślizg itd. Jeśli w tym czasie masz wesele przyjaciółki, urodziny mamy, imieniny cioci, święta i inne jedzeniowe okazji to poślizg powinien być większy.

Jeśli zaczniesz drakońską dietę już przed urlopem to nie tylko stracisz jedynie wodę, ale także twoje ciało stanie się mniej jędrne, a na wakacjach szybko wrócisz do swojej poprzedniej masy ciała. Drakońska dieta oznacza także najczęściej kłopoty ze skórą, włosami i paznokciami, a więc stosując ją ponosisz dość duże ryzyko utraty urody.

Druga zasada

Zaplanuj tak dietę, abyś się nie głodził. Przy okazji – nie wystarczy zrezygnować z pieczywa/kartofli/piwa – potrzebna jest pełna zbilansowana dieta, która uwzględnia wszystkie produkty, które lubisz jeść, ale w odpowiednich ilościach. Zbilansowana – oznacza to, że wszystkie składniki mineralne, witaminy i inne ważne elementy prawidłowego żywienia muszą się znaleźć na twoim talerzu w postaci świeżych i zdrowych produktów.

Trzecia zasada

Jedz przynajmniej 4 posiłki, a najlepiej 5 dziennie. Nie będziesz głodował i będziesz przyśpieszał przemianę materii. Taki model będzie także zdrowszy dla twojej psychiki – będziesz mieć poczucie, że „zaraz znów jedzenie”.

Czwarta zasada

Jedz śniadanie. Bez śniadania masz małe szanse na sukces. Będziemy – my dietetycy – powtarzać to do skutku.

Piąta zasada

Ruszaj się chociaż troszkę. Odchudzanie związane jest często z utratą jędrności skóry – skóra staje się za duża i fajnie by było, aby się dość szybko skurczyła. Aktywność fizyczna będzie tu sprzymierzeńcem. Poza tym sporty przyśpieszają spalanie kalorii, co jest także bardzo pomocne (a nawet niezbędne) w skutecznym odchudzaniu.

Planujesz urlop? A może jeszcze nie planujesz, ale wiesz, że będzie to plaża i że do tego czasu trzeba coś ze sobą zrobić, aby prezentować się na niej dobrze? Teraz – na wiosnę – jest na to odpowiedni czas.

Przeczytaj inne nasze Artykuły:

Przepis na tartaletki czekoladowe z serkiem
Węglowodany – dlaczego są ważne w żywieniu człowieka?
Czy pić mleko?
Low Fat Musli – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Czy żywność może odstresować?
Suszona morwa biała – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Gryka preparowana – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Domowe zdrowe snickersy na płaski brzuch
Pierniczki owsiane z dodatkiem mąki pszennej
Herbata na przeziębienie – sprawdź która jest najlepsza
Otręby owsiane – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Śniadanie – jeść czy nie jeść?
Elektrolity – jedynie dla sportowców?
Ciasteczka owsiane z kremem kokosowym
Musli bez glutenu na śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.