szczupła sylwetka

Szczupła sylwetka z musli i owsianką

Spożywane przez nas pożywienie to źródło energii dla naszego organizmu. Jednak nie tylko. Wraz z pokarmem powinniśmy dostarczać wszystkie niezbędne składniki mineralne potrzebne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Może okazać się to nieco problematyczne zwłaszcza wtedy, gdy zależy nam na utracie zbędnej tkanki tłuszczowej. Dlatego tak ważne jest, aby podczas redukcji masy ciała, zwracać uwagę na to, co się je. Ważne, aby spożywane produkty były dla nas zdrowe i wartościowe dla naszego ciała. W jadłospisie podczas diety redukcyjnej często możemy znaleźć musli albo owsiankę. A dlaczego? Bo są zdrowe i syte! Dlaczego jeszcze warto jeść płatki musli i owsiankę? Czy rzeczywiście mają wpływ na utratę zbędnych kilogramów? Czy płatki musli i owsianka to obowiązkowy element każdej diety redukcyjnej?

Rola węglowodanów złożonych podczas redukcji masy ciała!

Co jest dobre na odchudzanie? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób. Szczególnie tych, które znajdują się na początku drogi redukcji masy ciała. Odpowiedź na to pytanie jest prosta. W diecie redukcyjnej powinny znajdować się tylko zdrowe produkty. A wszystko po to, aby dostarczyć organizmowi niezbędnej do jego funkcjonowania energii. I zachować przy tym deficyt kaloryczny. Ważną rolę w tym procesie odgrywają węglowodany. Stanowią bowiem one główne źródło energii dla naszego organizmu. Czy zatem warto jeść musli podczas redukcji masy ciała? Czy owsianka na odchudzanie jest dobra? Odpowiedź brzmi tak! Podstawowym składnikiem zarówno musli, jak i owsianki są płatki zbożowe. Stanowią one główne źródło węglowodanów złożonych.

Węglowodany według piramidy zdrowego żywienia stanowią fundament zdrowej, odpowiednio zbilansowanej diety. Węglowodany złożone to dobre węglowodany. Lubiane przez nasz organizm. Trawione są bowiem w sposób powolny. A ich indeks glikemiczny jest niski. Co to oznacza w praktyce? Spożywając je, nie narażasz się na gwałtowny wzrost cukru we krwi. Unikasz w ten sposób nagłego napadu głodu, gdy poziom cukru we krwi spada. Co więcej? Spożywając węglowodany złożone, dłużej czujesz się syty.

Kaloryczność musli i owsianki

Czy zatem płatki owsiane odchudzają?

Decydując się na dołączenie do jadłospisu musli oraz owsianki podczas diety redukcyjnej, pamiętaj o tym, że mimo występujących w jego składzie zdrowych składników jest ono stosunkowo wysokokaloryczne. W takim razie, czy owsianka tuczy? Oczywiście, że nie! Musli kalorie to temat rzeka. Najbardziej kaloryczne w musli, czy owsiance okazują się dodatki, które urozmaicają smak. Wystarczy więc zwrócić uwagę na to, z jakimi dodatkami się je spożywa. A problem wysokokalorycznego posiłku zostaje rozwiązany. Taki posiłek jest również bardzo sycący. Więc jeśli będziemy zwracać uwagę na ilość spożywanego musli albo owsianki nie musimy martwić się, że przekroczymy ustalony deficyt kaloryczny. Zwróć więc uwagę na ilość spożywanego przez Ciebie musli. Co więcej? Czytaj skład! Szczególnie wtedy, gdy decydujesz się na zakup gotowego musli. Musli, czy gotowa owsianka to teoretycznie zdrowy produkt. Sięgając po gotowca ze sklepowej półki, zwróć uwagę czy w jego składzie nie dominuje cukier albo szkodliwy dla zdrowia słodzik aspartam. Zwróć również uwagę na to, aby w składzie nie było szkodliwego dla organizmu oleju palmowego. Czy zatem owsianka odchudza? Nie tyle co płatki owsiane odchudzają, ale w rozsądnej ilości są pomocne w zachowaniu deficytu kalorycznego.

Nieoceniona rola błonnika!

Odpowiednia ilość błonnika w diecie każdego człowieka jest bardzo ważna. A o właściwą ilość błonnika w diecie powinny zadbać w szczególności osoby będące na diecie. Dlaczego? Wspiera on bowiem pracę układu trawiennego oraz poprawia perystaltykę jelit. A co za tym idzie? Obecność błonnika w diecie wspomaga przemianę materii. Korzysta na tym nasz metabolizm, który przyśpiesza. Prawidłowo funkcjonujący metabolizm to gwarancja zachowania odpowiedniej masy ciała. Wspomaga on również proces spalania kalorii. Błonnik sprawia również, że produkty, które spożywamy, wywołują u nas na dłużej uczucie sytości. A podczas diety redukcyjnej bardzo ważne jest, abyśmy czuli się syci. To mit, że osoby odchudzające się powinny czuć głód. Jeśli tak się dzieje, oznacza to, że dieta jest niewłaściwie dobrana. Należy to zmienić. Starając się spożywać produkty o wysokiej zawartości błonnika, zapobiegamy podjadaniu między posiłkami. A w związku z tym dbamy o właściwą ilość spożywanych przez nas kalorii. Nieocenionym źródłem błonnika pokarmowego są właśnie musli albo owsianka. To kolejny powód, aby znalazły się one w diecie osoby będącej na redukcji masy ciała.

Dietetyczne śniadanie a odchudzanie

Musli oraz owsianka idealnie sprawdzą się jako dietetyczne śniadanie. Rozpoczęcie dnia takim posiłkiem to gwarancja dostarczenia do naszego organizmu energii, która będzie nam towarzyszyła przez wiele godzin po jego spożyciu. Na półkach sklepowych dostępnych jest wiele rodzajów musli o dobrym składzie. Jednym z nich jest np. vitanella musli. Produkt ten to idealna propozycja na pożywne śniadanie, czy też przekąskę pomiędzy posiłkami. Musli vitanella można zjeść w towarzystwie jogurtu. Musli z jogurtem to również doskonałe źródło białka. Płatki owsiane na mleku to również doskonały sposób na rozpoczęcie dnia. Formy, w jakich możemy przemycić musli, czy też owsiankę do naszej diety jest niewątpliwie dużo. W sieci dostępnych jest wiele przepisów. Każdy będący na diecie redukcyjnej niewątpliwie znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Musli z powodzeniem można wykorzystać do przygotowania ciasta np. na gofry. Można również dodać je do koktajli owocowych. Z płatków owsianych warto przygotować za to zdrowe ciasteczka. To idealna alternatywa dla niezdrowych przekąsek.

Reasumując, obecność musli i owsianki podczas walki o szczupłą sylwetkę jest jak najbardziej wskazana! Za sprawą spożywania tych produktów dostarczamy do naszego organizmu wiele energii, bez której nie jest on w stanie prawidłowo funkcjonować. To także doskonałe źródło wielu składników mineralnych, błonnika, a także witamin. Dbając o to, aby musli, czy też owsianka znalazły się w naszej diecie, dbamy o to, aby w naszym jadłospisie znajdowały się produkty zdrowe. Wspierający proces odchudzania na wielu płaszczyznach. Czy zatem warto jeść produkty zbożowe? Odpowiedź brzmi tak! Zawarte w nich węglowodany złożone są czymś, co nasz organizm lubi najbardziej! Spożywając je, szybko zauważysz efekty zdrowego odżywiania. Twój organizm podziękuje Ci za to.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Pralinki z liofilizowanymi malinami
Kulki mocy idealne przed treningiem
Mąka pszenna typu 1850 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Orzechowe musli z daktylami i masłem orzechowym
Co jest lepsze dla zdrowia: płatki owsiane czy jaglane? Które zdrowsze?
Co to jest zakwas i jak zrobić chleb na zakwasie?
Babeczki owsiane z ciasteczkami oreo
Erytrytol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny. Co to jest erytrytol?
Nasiona chia – zdrowotne właściwości
Chipsy kokosowe – właściwości i kalorie. Z czym je jeść?
Babeczki proteinowe z owocami
Chleb na suchym zakwasie i drożdżach – dlaczego warto i jak go zrobić
Mąka konopna – bezglutenowa alternatywa mąki zbożowej
Popcorn nie tylko jako przekąska – jak zrobić popcorn w garnku
Błonnikowe Musli – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Prebiotyczny błonnik i jego tajemnice
Musli na odchudzanie – czy to dobry pomysł?
Dlaczego warto pamiętać o olejach?
Komosa ryżowa – jak ugotować i jakie ma właściwości? Przygotuj komosę ryżową w domu
Najlepsza owsianka na wodzie – przepis i porady jak ją urozmaicać!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.