Suszone fig - właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG

Suszone fig – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG

Figi to owoce o szczególnej wartości odżywczej. Suszone figi są szczególnie cenne, ponieważ są skarbnicą wapnia i wzmacniają kości. Zawierają go prawie tyle, co szklanka mleka! Są również najlepszym źródłem błonnika wśród wszelkich suszonych owoców. Zawierają również potas i magnez, które obniżają potas, co może pomóc w walce ze stresem. Jakie są inne korzyści zdrowotne fig?

Figi to najstarszy owoc uprawiany przez człowieka. To wydarzenie można prześledzić wstecz do około 10 000 pne. To wspaniały owoc, który wraz z daktylami (owoc palmy daktylowej), oliwkami i winogronami stanowi główny element diety starożytnych cywilizacji, zarówno świeży, jak i suszony. Od czasów starożytnych znany jest ze swoich właściwości zdrowotnych i zastosowań kulinarnych.

Suszone figi a odchudzanie

Błonnik z fig pomaga również schudnąć i jest zwykle polecany osobom otyłym. Jednak wysoka zawartość kalorii może również prowadzić do przybierania na wadze. Nawet niewielka dzienna dawka wystarczy, aby uzyskać zalecaną ilość wartości odżywczych.

Suszone figi leczą zaparcia

Istnieje wiele produktów, które w szczególny sposób wspierają zdrowie jelit i zmniejszają zaparcia, takie jak zwykłe siemię lniane, daktyle i zwykłe śliwki. Zdecydowanie warto dodać do tej listy figi.

Figi zapobiegają nadciśnieniu

Figi są bogate w potas i ubogie w sód, więc są doskonałym sposobem na zapobieganie nadciśnieniu i jego skutkom, co czyni je jednym z pokarmów, które pomagają organizmowi się zregenerować.

Figi obniżają poziom cholesterolu

Figi zawierają pektynę, która jest rozpuszczalnym błonnikiem. Kiedy błonnik przechodzi przez układ pokarmowy, w zasadzie przenosi nadmiar cholesterolu i wypycha go do układu wydalniczego, gdzie może zostać wydalony z organizmu. Podobnie jak błonnik rozpuszczalny, pektyna figowa może również poprawia zdrowe krążenie jelitowe. Dużo błonnika w diecie jest dobre dla ogólnego stanu zdrowia. Obecność błonnika pomaga stymulować usuwanie wolnych rodników i innych czynników rakotwórczych, zwłaszcza z okrężnicy, ponieważ błonnik może przyspieszać metabolizm.

Suszone figi poprawiają kości i zęby

Spośród wszystkich owoców suszone figi mają najwyższą zawartość wapnia. Dlatego suszone figi mogą zapobiegać m.in. osteoporozie oraz mają wpływ na zdrowie zębów. Polecane są wszystkim ale nie powinny o nich zapominać osoby starsze, kobiety po menopauzie, małe dzieci, z niedoborami witaminy D, siedzący tryb życia, osoby palące lub pijące alkohol.

Figi bogate w magnez

Wiele badań potwierdziło, że niedobór magnezu wiąże się ze zwiększonym potencjalnym ryzykiem cukrzycy typu drugiego oraz insulinooporności. Magnez to składnik, który pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, w tym zmniejszać jego stężenie we krwi na czczo. Suszone figi są bogate w magnez. Prawidłowa dawka tego minerału to dobre lekarstwo na bezsenność i nadmierny stres, a także suplement diety dla osób pijących dużo kawy. Już trzy owoce zawierają aż 8% zalecanej dziennej porcji.

Figi bogate w mangan

Mangan jest jednym z mikroelementów biorących udział w metabolizmie glukozy. Niektórzy uważają nawet, że niski poziom manganu jest jedną z przyczyn rozwoju tej choroby. Wiele badań wykazało, że suplementy magnezu mogą znacznie poprawić tolerancję glukozy u pacjentów. Suszone figi są cennym źródłem manganu. W 100 gramach suchych owoców znajduje się 0,510 mg manganu, co stanowi 22% dziennego spożycia. Dlatego zalecana porcja fig, czyli około 45 gramów, zawiera 9% dziennego spożycia.

Figi bogate w potas

Zawarty w nich potas odpowiada również za dobroczynne właściwości suszonych fig. Między innymi pomaga utrzymać ciśnienie krwi na odpowiednim poziomie, prawidłowe funkcjonowanie mięśni i układu nerwowego.

Figi bogate w żelazo

Suszone figi w diecie to także dobry sposób na dostarczenie organizmowi niezbędnego żelaza, np. do prawidłowej produkcji hemoglobiny i czerwonych krwinek czy do utrzymania metabolizmu energetycznego na odpowiednim poziomie.

Figi przeciwwskazania

Nie ma tak wielu przeciwwskazań do jedzenia fig jak wskazania, ale nadal istnieją:

  • zapalenie trzustki
  • cukrzyca
  • dna moczanowa
  • otyłość

Czy figi powodują alergie (uczulenia)

Alergie na figi są rzadkie, ponieważ owoc ten zawiera bardzo małe ilości olejków eterycznych. Jednak figi mogą wykazywać pewne reakcje alergiczne (zwłaszcza u osób uczulonych) na pyłek brzozy. W tym przypadku występuje tak zwana alergia krzyżowa. Jednak badania wykazały, że ryzyko alergii jest związane głównie ze spożywaniem świeżych fig, a nie fig suszonych.

Indeks glikemiczny IG fig

Indeks glikemiczny suszonych fig wynosi 62, co oznacza, że ​​te suszone owoce mieszczą się w średnim przedziale wartości IG (51-75). Natomiast świeże figi mają indeks glikemiczny poniżej 55.

Sprawdź co to jest indeks glikemiczny oraz listę produktów o niskim indeksie glikemicznym.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Chleb gryczano-orkiszowy na zakwasie – PROSTY DOMOWY PRZEPIS
Rodzynki – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Dieta cud? TAK! Dieta śródziemnomorska
Płatki branflakes – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Orzechy nerkowca – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Ksylitol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG. Co to jest ksylitol?
Pszenica w miodzie – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka pszenna typu 500 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Osteoporoza – jak zapobiegać?
Granola bez cukru – przygotuj ją w domu
Mąka żytnia typu 1400 sitkowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Płatki owsiane błyskawiczne – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Pierniczki owsiane z dodatkiem mąki pszennej
Błonnik pokarmowy – szczotka naszego organizmu
Jaka mąka do wypieku chleba – żytnia, pszenna czy orkiszowa?
Płatki pszenne – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka żytnia typu 997 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Granola według przepisu Ewy Chodakowskiej
Mąka jaglana – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Pralinki z liofilizowanymi truskawkami

Dodaj komentarz