Suszone fig - właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG

Suszone fig – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG

Figi to owoce o szczególnej wartości odżywczej. Suszone figi są szczególnie cenne, ponieważ są skarbnicą wapnia i wzmacniają kości. Zawierają go prawie tyle, co szklanka mleka! Są również najlepszym źródłem błonnika wśród wszelkich suszonych owoców. Zawierają również potas i magnez, które obniżają potas, co może pomóc w walce ze stresem. Jakie są inne korzyści zdrowotne fig?

Figi to najstarszy owoc uprawiany przez człowieka. To wydarzenie można prześledzić wstecz do około 10 000 pne. To wspaniały owoc, który wraz z daktylami (owoc palmy daktylowej), oliwkami i winogronami stanowi główny element diety starożytnych cywilizacji, zarówno świeży, jak i suszony. Od czasów starożytnych znany jest ze swoich właściwości zdrowotnych i zastosowań kulinarnych.

Suszone figi a odchudzanie

Błonnik z fig pomaga również schudnąć i jest zwykle polecany osobom otyłym. Jednak wysoka zawartość kalorii może również prowadzić do przybierania na wadze. Nawet niewielka dzienna dawka wystarczy, aby uzyskać zalecaną ilość wartości odżywczych.

Suszone figi leczą zaparcia

Istnieje wiele produktów, które w szczególny sposób wspierają zdrowie jelit i zmniejszają zaparcia, takie jak zwykłe siemię lniane, daktyle i zwykłe śliwki. Zdecydowanie warto dodać do tej listy figi.

Figi zapobiegają nadciśnieniu

Figi są bogate w potas i ubogie w sód, więc są doskonałym sposobem na zapobieganie nadciśnieniu i jego skutkom, co czyni je jednym z pokarmów, które pomagają organizmowi się zregenerować.

Figi obniżają poziom cholesterolu

Figi zawierają pektynę, która jest rozpuszczalnym błonnikiem. Kiedy błonnik przechodzi przez układ pokarmowy, w zasadzie przenosi nadmiar cholesterolu i wypycha go do układu wydalniczego, gdzie może zostać wydalony z organizmu. Podobnie jak błonnik rozpuszczalny, pektyna figowa może również poprawia zdrowe krążenie jelitowe. Dużo błonnika w diecie jest dobre dla ogólnego stanu zdrowia. Obecność błonnika pomaga stymulować usuwanie wolnych rodników i innych czynników rakotwórczych, zwłaszcza z okrężnicy, ponieważ błonnik może przyspieszać metabolizm.

Suszone figi poprawiają kości i zęby

Spośród wszystkich owoców suszone figi mają najwyższą zawartość wapnia. Dlatego suszone figi mogą zapobiegać m.in. osteoporozie oraz mają wpływ na zdrowie zębów. Polecane są wszystkim ale nie powinny o nich zapoomiinać osoby starsze, kobiety po menopauzie, małe dzieci, z niedoborami witaminy D, siedzący tryb życia, osoby palące lub pijące alkohol.

Figi bogate w magnez

Wiele badań potwierdziło, że niedobór magnezu wiąże się ze zwiększonym potencjalnym ryzykiem cukrzycy typu drugiego oraz insulinooporności. Magnez to składnik, który pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, w tym zmniejszać jego stężenie we krwi na czczo. Suszone figi są bogate w magnez. Prawidłowa dawka tego minerału to dobre lekarstwo na bezsenność i nadmierny stres, a także suplement diety dla osób pijących dużo kawy. Już trzy owoce zawierają aż 8% zalecanej dziennej porcji.

Figi bogate w mangan

Mangan jest jednym z mikroelementów biorących udział w metabolizmie glukozy. Niektórzy uważają nawet, że niski poziom manganu jest jedną z przyczyn rozwoju tej choroby. Wiele badań wykazało, że suplementy magnezu mogą znacznie poprawić tolerancję glukozy u pacjentów. Suszone figi są cennym źródłem manganu. W 100 gramach suchych owoców znajduje się 0,510 mg manganu, co stanowi 22% dziennego spożycia. Dlatego zalecana porcja fig, czyli około 45 gramów, zawiera 9% dziennego spożycia.

Figi bogate w potas

Zawarty w nich potas odpowiada również za dobroczynne właściwości suszonych fig. Między innymi pomaga utrzymać ciśnienie krwi na odpowiednim poziomie, prawidłowe funkcjonowanie mięśni i układu nerwowego.

Figi bogate w żelazo

Suszone figi w diecie to także dobry sposób na dostarczenie organizmowi niezbędnego żelaza, np. do prawidłowej produkcji hemoglobiny i czerwonych krwinek czy do utrzymania metabolizmu energetycznego na odpowiednim poziomie.

Figi przeciwwskazania

Nie ma tak wielu przeciwwskazań do jedzenia fig jak wskazania, ale nadal istnieją:

  • zapalenie trzustki
  • cukrzyca
  • dna moczanowa
  • otyłość

Czy figi powodują alergie (uczulenia)

Alergie na figi są rzadkie, ponieważ owoc ten zawiera bardzo małe ilości olejków eterycznych. Jednak figi mogą wykazywać pewne reakcje alergiczne (zwłaszcza u osób uczulonych) na pyłek brzozy. W tym przypadku występuje tak zwana alergia krzyżowa. Jednak badania wykazały, że ryzyko alergii jest związane głównie ze spożywaniem świeżych fig, a nie fig suszonych.

Indeks glikemiczny IG fig

Indeks glikemiczny suszonych fig wynosi 62, co oznacza, że ​​te suszone owoce mieszczą się w średnim przedziale wartości IG (51-75). Natomiast świeże figi mają indeks glikemiczny poniżej 55.

Sprawdź co to jest indeks glikemiczny oraz listę produktów o niskim indeksie glikemicznym.

Przeczytaj inne nasze Artykuły:

Śniadanie – pierwszy krok do odchudzania
FIT szarlotka z kruszonką
Proteinowe muffinki owsiane
Śniadanie o niskim indeksie glikemiczny? Nie zapomnij o tych produktach!
Mąka z płaskurki – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Mąka ryżowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Granola według przepisu Ewy Chodakowskiej
Len złocisty – jak go spożywać i jakie ma właściwości?
Mąka żytnia typu 2000 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Zdrowy omlet owsiany FIT
Błonnik pokarmowy – szczotka naszego organizmu
Suszone kiwi – bomba witaminowa
Mąka pszenna tortowa typu 450 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Mąka pszenna typu 500 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Mąka orkiszowa typu 700 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.