Dietetyczne śniadanie

Śniadanie – pierwszy krok do odchudzania

Śniadanie jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Bez niego nie mamy szansy na to, aby utrzymać zgrabną sylwetkę i zdrowie. Bez niego nie mamy szansy także schudnąć. Dlaczego więc śniadanie jest takie ważne?

Po pierwsze: śniadanie pobudza pracę przewodu pokarmowego, a więc także całą przemianę materii do pracy. Nie funkcjonujemy więc do południa na nocnej przemianie materii, ale naturalnie ją budzimy.

Po drugie: śniadanie dostarcza nam nie tylko niezbędnej energii, ale także witamin i składników mineralnych. Pamiętajmy o tym, że większość z nich organizm sam nie wytwarza i potrzebuje ich w codziennej diecie – szczególnie w diecie osób na diecie redukcyjnej.

Po trzecie: jeśli nie zjemy normalnego śniadania to głód skumuluje się na wieczorne godziny naszego funkcjonowania. Oznacza to, że zjesz dużo wieczorem, a kiedy to chcesz strawić? Pamiętajmy o tym, że w nocy odpoczywa także układ trawienny, a szczególnie wątroba. Jeśli więc przewód pokarmowy będzie pełen jedzenia nie zdąży się zregenerować, a to wpływanie nie tylko na nasze samopoczucie, ale także wygląd.

Tak, ale…

Najczęściej spotykany argument przeciwko spożywaniu śniadania to: ale ja nie jestem głodna/głodny… odpowiedź jest prosta: pewnie kolacja była zbyt obfita. Zmniejszysz kolację to śniadanie zjesz z apetytem.

Co zjeść na śniadanie?

Najszybszym rozwiązaniem są płatki śniadaniowe, bo nie wymagają specjalnych zabiegów i przygotowań. Pamiętajmy jednak o kilku sprawach:

  • Wybieraj płatki pełnoziarniste, a więc owsiane, jęczmienne, żytnie, orkiszowe. Możesz do nich dodać owoce suszone, liofilizowane (najlepiej sprawdzają się tu owoce jagodowe, np. truskawki, maliny, porzeczki, kiwi), a także orzechy i bakalie.
  • Jako dodatek do naturalnych płatków możesz wykorzystać świeże owoce – dodawaj te, które są aktualnie sezonowe. Unikniesz w ten sposób monotonni.
  • Musli podawaj z mlekiem (najlepiej 0,5 – 1,5%tł. ), jogurtem naturalnym, kefirem lub naturalną maślanką. Zyskasz w ten sposób sporą dawkę wapnia. Czy więcej wapnia z chudych produktów mlecznych w codziennej diecie tym łatwiejsze odchudzanie.
  • Jeśli znudziły ci się mleczne kombinacje – zalej pełnoziarniste płatki niewielką ilością soku owocowego bez cukru i dopiero po chwili dodaj jogurt. Zyskasz zupełnie inny smak.
  • Mieszaj swoje własne kompozycje. Będziesz mógł poeksperymentować w smakach.

Śniadanie zjedz jak król, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi – w każdej mądrości jest ziarnko prawdy. Niech to ziarnko będzie w tym przypadku pełnoziarniste.

Przeczytaj inne nasze Artykuły:

Ciasteczka owsiane o smaku bananowym
Śliwki – owoce jesieni
Zdrowa czekolada „lekiem na całe zło”
Mąka konopna – bezglutenowa alternatywa mąki zbożowej
Płatki orkiszowe – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Najlepsza owsianka na wodzie
Mąka pszenna typu 1850 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Ksylitol czy erytrytol – co jest zdrowsze? Czym zamienić cukier? Zdrowy zamiennik cukru?
Odżywianie podczas sesji, matury i egaminów
Płatki jaglane – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Błonnikowe Musli – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Prebiotyczny błonnik i jego tajemnice
Dlaczego warto pamiętać o olejach?
Czym zastąpić jajko? Sprawdź nasze propozycje!
Jak nie przytyć na urlopie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.