Jak dbać o skórę

Skóra prawdę Ci powie… o Twoim zdrowiu

Skóra – najczęściej zastanawiamy się o niej w odniesieniu do pielęgnacji, aby była odpowiednio nawilżona, bez przebarwień, zbyt wczesnych czy głębokich zmarszczek itd. Statystyczna kobieta jest w stanie wydać majątek na krem, który zapewni jej młodość i maksymalnie opóźni procesy starzenia. Bardzo jednak często zapominamy, że dobry krem to jedno, a drugie to dobre odżywienie skóry od wewnątrz. Dobre odżywienie skóry to nic innego, jak zbilansowana dieta i regularne jedzenie.

Co widać na skórze?

  • Suchość skóry – to najczęściej złe nawodnienie całego organizmu, a także braki witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (głównie witaminy A i E). Dodaj do diety świeże  orzechy i przypilnuj, aby regularnie pić wodę.
  • Mała elastyczność skóry, skłonność do rozstępów – dodaj do diety produkty bogate w witaminy z grupy B, a także witaminę A, np. produkty zbożowe z pełnego przemiału oraz pomarańczowe warzywa i owoce (zawierają one prowitaminę A).
  • Skóra naczynkowa – jedz produkty bogate w witaminę C np. świeże owoce.
  • Zajady w kącikach ust – witaminy z grupy B pomogą ci z tym walczyć. Dodaj zatem lekki nabiał, np. zwykłe mleko.
  • Zbyt wczesne zmarszczki – zbyt mała ilość antyoksydantów w diecie + za małe nawodnienie organizmu. Dodaj witaminy rozpuszczalne w tłuszczach występujące np. licznie w siemieniu lnianym czy orzechach.

Co szkodzi naszej skórze?

  • Brak błonnika pokarmowego w diecie – jego brak powoduje gorsze oczyszczanie się organizmu, a przez to łatwiej o suchą i szarą skórę.
  • Duża ilość rafinowanej żywności np. produkty zbożowe z białej mąki. Nie dostarczają one cennych składników mineralnych, ani witamin, a ponadto zużywają zapasy witamin z grupy B.
  • Sód, pochodzący głównie z soli, ale także z przypraw z glutaminianem sodu. Sód powoduje większe zatrzymywanie się wody w organizmie, co prowadzić może do nieestetycznych obrzęków.
  • Zaburzona proporcja pomiędzy kwasami omega 6 i omega 3. Zbyt mała ilość omega 3 w diecie (i najczęściej idąca w parze zbyt dużą dawka omega 6) predysponuje do różnego rodzaju stanów zapalnych – w tym na skórze.
  • Kawa, czarna herbata, alkohol to płyny, które odwadniają organizm. Warto więc po ich wypiciu uzupełnić dodatkowo płyny zwykłą wodą.

Jeśli więc masz zastrzeżenia do wyglądu swojej skóry weź pod lupę swój jadłospis. Być może drobne zamiany, a skóra na nowo odżyje.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Chleb gryczano-orkiszowy na zakwasie – PROSTY DOMOWY PRZEPIS
Rodzynki – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Dieta cud? TAK! Dieta śródziemnomorska
Płatki branflakes – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Orzechy nerkowca – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Ksylitol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG. Co to jest ksylitol?
Pszenica w miodzie – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka pszenna typu 500 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Osteoporoza – jak zapobiegać?
Granola bez cukru – przygotuj ją w domu
Mąka żytnia typu 1400 sitkowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Płatki owsiane błyskawiczne – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Pierniczki owsiane z dodatkiem mąki pszennej
Błonnik pokarmowy – szczotka naszego organizmu
Jaka mąka do wypieku chleba – żytnia, pszenna czy orkiszowa?
Płatki pszenne – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka żytnia typu 997 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Granola według przepisu Ewy Chodakowskiej
Mąka jaglana – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Pralinki z liofilizowanymi truskawkami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.