Rozsądne zakupy w walce z otyłością

Rozsądne zakupy w walce z otyłością

Otyłość i nadwaga czyli ogólniej mówiąc nadmierna masa ciała w stosunku do prawidłowej to jedna z najpoważniejszych chorób naszych czasów. Światowa Organizacja Zdrowia wpisała otyłość na listę chorób cywilizacyjnych. Dlaczego pomimo tylu informacji podawanych wszelakimi drogami liczba otyłych ludzi wciąż rośnie? Co tego sprzyja i jak uniknąć dodatkowych kilogramów?

le razy wchodząc do sklepu zastanawialiśmy się co jest zdrowe, co może mieć korzystny wpływ na nasze zdrowie, a co negatywny? Czy wiesz, że większość produktów spożywczych dostępnych w wielkich supermarketach może Ci szkodzić?
Dziś chciałabym, abyśmy robili zakupy w trochę bardziej świadomy sposób. Czy jednym słowem: co zrobić, aby zakupy, które przynosimy do domu poprawiały stan naszego zdrowia, a nie niszczyły go?

Pierwsza żelazna zasada: jesteś głodny? Nie wchodź do sklepu spożywczego. Idź do domu, zjedź coś małego i dopiero wtedy wyjdź na zakupy. Zdajesz sobie sprawę z tego, że nawet w samym sklepie możesz dostarczyć więcej energii niż podczas domowego obiadu?

Druga żelazna zasada: nie wiesz co potrzebujesz do domowej spiżarni? Usiądź, zrób listę potrzebnych produktów i ruszaj do sklepu. Unikniesz w ten sposób zakupów rzeczy, których nie potrzebujesz. A przecież nie chcemy, aby się jedzenie marnowało, prawda?

Trzecia zasada: staraj się unikać pokus, które pojawiają się w sklepach, czyli pokus związanych z promocjami. Bardzo często wtedy kupujemy rzeczy nie do końca nam potrzebne i niestety nie do końca zdrowe. Tak więc: widzisz stoisko promocyjne – postaraj się przejść obok obojętnie.

Czwarta zasada: czytaj etykiety. Czy wiesz, że produkty light często są light tylko z nazwy. Jeden jogurt ma 0% tłuszczu, ale za to ma dużo cukru. Inny jest bez dodatku cukru, ale jest tłusty. Czym więcej będziesz czytał etykiet tym więcej zauważysz takich niuansów.

Piąta zasada: nie daj się skusić na „zakupy w ostatniej chwili”, czyli dokładanie jeszcze kilku produktów przed samą kasą. Co tam leży? Głównie drobne, słodkie przekąski, które bardzo często lądują w naszym koszyku tylko dlatego, że zaczynamy się z nudów rozglądać wokoło.

Pięć zasad to nie dużo, ale jeśli uda Ci się zmienić swoje zakupy już teraz – zyskasz na tym bardzo wiele. Pamiętaj o starej zasadzie – czy więcej czasu poświęcisz na planowanie, tym mniej czasu stracisz na wykonanie. Czy lepiej zaplanujesz swoje zakupy, tym będą one zdrowsze.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Chleb gryczano-orkiszowy na zakwasie – PROSTY DOMOWY PRZEPIS
Rodzynki – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Dieta cud? TAK! Dieta śródziemnomorska
Płatki branflakes – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Orzechy nerkowca – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Ksylitol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG. Co to jest ksylitol?
Pszenica w miodzie – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka pszenna typu 500 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Osteoporoza – jak zapobiegać?
Granola bez cukru – przygotuj ją w domu
Mąka żytnia typu 1400 sitkowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Płatki owsiane błyskawiczne – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Pierniczki owsiane z dodatkiem mąki pszennej
Błonnik pokarmowy – szczotka naszego organizmu
Jaka mąka do wypieku chleba – żytnia, pszenna czy orkiszowa?
Płatki pszenne – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka żytnia typu 997 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Granola według przepisu Ewy Chodakowskiej
Mąka jaglana – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Pralinki z liofilizowanymi truskawkami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.