Płatki kukurydziane bez cukru – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze

Płatki kukurydziane bez cukru – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze

Brakuje Ci pomysłu na szybkie i pożywne śniadanie? Płatki kukurydziane. Właściwości, kalorie i wartości odżywcze płynące z kukurydzy dodadzą Ci uzupełnią Twój poziom mocy. Odkryj sekret płatków kukurydzianych ceniony od pokoleń.

Płatki kukurydziane – właściwości specjalne na szybkie śniadanie

Wstajesz za późno. Budzik nie zadzwonił. Co teraz? Szef zaprosi Cię na „dywanik”. Nagana? Eh, znowu to samo. Koszmar. Czarna wizja przygniata Cię niczym kowadło pewnego kojota z kreskówki. Patowa sytuacja. Nie masz czasu na śniadanie. A babcia tyle razy powtarzała, że to podstawa codziennej egzystencji. Wtem Twoje ciało i mózg zaczynają domagać się energii. Co teraz? Pies pogrzebany? Marzysz o szczęśliwym zakończeniu. Przypomnij sobie o szybkim i prostym rozwiązaniu na śniadanie. Płatki śniadaniowe to Twoje wybawienie! Po prostu wsypujesz płatki kukurydziane do naczynia, zalewasz mlekiem lub jogurtem, z resztą – czymkolwiek zapragniesz. I gotowe. Szybko, pożywnie i chrupiąco.

Płatki kukurydziane właściwości

Kukurydza – główny składnik płatków kukurydzianych, czyli jedna z najpopularniejszych roślin uprawnych, pojawiła się już 5000 lat p.n.e. Niegdyś najchętniej jedzona przez Inków, Azteków i Majów, dziś w ogromnych ilościach spożywają ją mieszkańcy obu Ameryk. W Polsce kukurydza najpowszechniej znana jest jako mąka, różnorodne kasze, popcorn i płatki kukurydziane. Właściwości kukurydzy wpłyną budująco na Twój organizm. Płatki śniadaniowe z kukurydzy to bogate źródło kwasów omega-3 i witamin z grupy B oraz C, D, E, K i prowitaminy A, która odgrywa istotną rolę w odbieraniu bodźców wzrokowych w siatkówce oka. Płatki kukurydziane zawierają ponadto skrobię, błonnik, „przyjazne” białka oraz wiele składników mineralnych, m.in. sód, żelazo, potas, wapń, magnez, miedź, mangan, fosfor, cynk i jod oraz cenny selen. Znajdziesz w nich także kwas foliowy, niacynę i luteinę posiadającą korzystne dla wzroku właściwości. Płatki kukurydziane to mała, lecz silna armia, która ochroni Cię przed działaniem wolnych rodników oraz wzmocni odporność Twojego organizmu. Płatki kukurydziane zapobiegają wystąpieniu zwyrodnienia plamki żółtej – choroby oczu, która najczęściej atakuje po 50. roku życia. Płatki z kukurydzy nie zawierają glutenu, dlatego mogą je spożywać osoby cierpiące na celiakię.

Płatki kukurydziane – wartości odżywcze, kalorie

Odkryj płatki kukurydziane – kalorie, wartości odżywcze, właściwości znane od ponad 7000 lat. Prawdziwe płatki z kukurydzy nie zawierają dodatkowego cukru. Ich słodycz pochodzi wyłącznie z natury. Płatki śniadaniowe połączone z mlekiem lub jogurtem to idealny pomysł na szybkie i pożywne śniadanie, które doda Ci energii na cały poranek.

Płatki kukurydziane – kalorie i wartości odżywcze (w 100 g)

  • Energia: 381 kcal/1594 KJ
  • Tłuszcze: 2,5 g
  • Białko: 8,6 g
  • Węglowodany: 80 g

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Dieta owsiankowa – efekty, zasady i przepis na owsiankę
Płatki owsiane czy jaglane – które zdrowsze?
Płatki owsiane czy musli? Co wybrać, by zjeść zdrowe śniadanie?
Płatki owsiane czy jęczmienne — które dają nam więcej korzyści?
Płatki owsiane czy otręby pszenne – co jest lepsze dla naszego zdrowia?
Alergia na pieczywo – jak ją rozpoznać?
Wiśnia- właściwości odżywcze, indeks glikemiczny IG
Co jest lepsze dla naszego zdrowia — płatki owsiane czy otręby owsiane
Płatki owsiane czy otręby żytnie – co daje nam więcej korzyści
Płatki owsiane czy żytnie? Spożywanie których daje więcej korzyści?
Kawa ziarnista, czy mielona? Która jest lepsza?
Szczupła sylwetka z musli i owsianką
Mąka do pieczenia chleba – jaką wybrać?
Top 10 faktów o musli
5 powodów dla których warto piec chleb w domu
Domowy jogurt z owocami
Herbaty i zioła idealne na lato
Domowy chleb – najlepszy przepis
Jogurt naturalny – zrób to sam!
Gofry owsiane – prosty przepis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.