Owsianka z bananem – ile ma kcal?

Owsianka z bananem – ile ma kalori KCAL?

O tym, że owsianka jest zdrowa i świetnie sprawdza się jako śniadanie, wie chyba każdy. Istnieje wiele sposobów jej podania, ale chyba jednym z najpopularniejszych jest owsianka z bananem. Owoc ten dodaje tej potrawie nie tylko wspaniałego smaku, ale także więcej korzystnych dla naszego organizmu właściwości. Jednak jakie to właściwości i ile kcal skrywa w sobie owsianka z bananem?

Ile kcal ma owsianka z bananem?

To ile kcal ma nasza owsianka z bananem zależy od tego, w jakich proporcjach dodamy różne składniki. Przyjmijmy jednak, że do przygotowania naszej owsianki użyjemy jednego banana (waga tego owocu po obraniu go ze skórki to około 120 g), 80 g płatków owsianych i szklankę mleka (250 ml o zawartości tłuszczu 2%) – wartość kaloryczna wyniesie wtedy około 220-230 kcal.

Przygotowanie takiej owsianki zajmuje kilkanaście minut, wystarczy wrzucić płatki owsiane do gorącego mleka i gotować w rondelku na małym ogniu przez 8-10 minut (w przypadku płatków błyskawicznych czas ten można skrócić). W międzyczasie banana pokrój na talarki i włóż do miseczki, po czym – po ugotowaniu płatków owsianych z mlekiem – do tego samego talerza przelej zawartość rondelka.

Jakie właściwości skrywa w sobie owsianka z bananem?

Jedzenie owsianki z bananem daje nam wiele profitów. Płatki owsiane cechują się wysoką zawartością wartościowych węglowodanów i cennego błonnika pokarmowego. Znajdziemy w nich także sporą ilość białka. Oczywiście poza tym mają w sobie masę cennych witamin i minerałów – nie bez powodu ten produkt jest elementem żywności funkcjonalnej, czyli takiej, której zdrowotne właściwości zostały wielokrotnie potwierdzone naukowo.

Banan z kolei zalecany właściwie każdemu, ale szczególnie ceniony jest przez sportowców. To między innymi przez wysoką zawartość potasu, który nasz organizm wykorzystuje na przykład podczas procesów skurczowych mięśni, a jego niedobór może wpływać na zwiększenie częstotliwości występowania skurczy. Dodatkowo banan posiada sporą dawkę węglowodanów, czyli energii.

Oczywiście to tylko niektóre z zalet jedzenia tej niesamowicie prostej, smacznej i pożywnej formy owsianki, ponieważ każdy z elementów składowych tego śniadania wpływa pozytywnie na różne funkcje naszego organizmu.

Przeczytaj inne nasze Artykuły:

Pitaja – smoczy owoc
Chleb dla cukrzyków (diabetyków) – wypiec w domu czy kupić?
Czy jesienią potrzebujemy więcej jeść?
Mleko – dlaczego warto je pić
Piramida żywieniowa – ale jak się na nią wdrapać?
Smaczny i zdrowy posiłek do szkoły dla dziecka ? Nic prostszego.
Kakao i czekolada – zdrowe czy niezdrowe?
Rooibos – zdrowsza od zwykłej herbaty?
Jagody goji – cenne właściwości
Dieta a odporność
Co jest lepsze dla zdrowia: płatki kukurydziane czy owsiane? Które zdrowsze?
Ciastkeczka z amarantusem
Produkty light
Gruszki – indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Otręby pszenne – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.