Owsianka pieczona – zrób ją w domu!

Owsianka pieczona – zrób ją w domu!

Pieczona owsianka – jak ją przygotować?

Aby przygotować pieczoną owsiankę, będziemy potrzebować:

Są to składniki na 2 porcje.

W trakcie snu cały nasz organizm odpoczywa – mózg, serce, mięśnie, układ trawienny itp. Po udanym wypoczynku nasze ciało potrzebuje trochę czasu, aby ponownie wrócić na pełne obroty, a naszym zadaniem jest ułatwienie mu tego. W jaki sposób? Na przykład jedząc zdrowe, pożywne śniadanie – może stanowić je owsianka, którą można przygotować na wiele sposobów, między innymi w piekarniku! Sprawdź nasz przepis na pieczoną owsiankę!

Przygotowanie zapiekanej owsianki

  1. Mleko podgrzej w rondelku. Kiedy będzie już ciepłe, dodaj do niego syrop klonowy i masło orzechowe i kakao. Mieszaj do momentu, aż wszystkie składniki się połączą, po czym wyłącz palnik.
  2. Czas, w którym twoje mleko się podgrzewa, możesz poświęcić na rozgniatanie banana i krojenie orzechów. Za pomocą widelca rozgnieć banana na jednolitą papkę, a orzechy pokrój nożem na mniejsze kawałki.
  3. W misce połącz wszystkie składniki – mleko z dodatkami, płatki owsiane, rodzinki, rozgniecionego banana i orzechy. Całość dokładnie wymieszaj, przełóż do miseczek i włóż do piekarnika.
  4. Piecz przez 20-25 minut w temperaturze 190°C. Po tym czasie owsiankę wyjmij z piekarnika. Możesz także ją ozdobić.

Tak przygotowana owsianka zawiera w sobie wiele cennych składników odżywczych, które dadzą Ci energię na resztę dnia i pobudzą twój układ trawienny, jak i cały organizm do pracy. Pamiętaj, że owsianka to posiłek, który świetnie komponuje się z wieloma produktami – możemy na przykład użyć jabłka i cynamonu zamiast banana, masła orzechowego i kakao, dzięki czemu twoja owsianka będzie w smaku przypominała szarlotkę! Nasz przepis, mimo że sprawdzony, potraktuj jako bazę, którą możesz udoskonalać według własnych potrzeb.

Dlaczego warto jeść owsiankę na śniadanie?

Owsianka skrywa w sobie wiele zdrowia – same płatki owsiane, które stanowią bazę takiej owsianki, zawierają wiele cennych składników odżywczych. Na tyle dużo, że są one zaliczane do wąskiego grona tak zwanej „żywności funkcjonalnej”, czyli takiej, której zdrowotne właściwości wiele razy potwierdziły badania naukowe, a jej regularne spożywanie może realnie wpłynąć na lepszą pracę naszego organizmu.

Węglowodany, które zawierają płatki owsiane, są wchłaniane przez układ trawienny powoli, przez co dają nam energię, jak i uczucie sytości przez dłuższy czas. Płatki te są również doskonałym źródłem błonnika pokarmowego – ten odpowiada za wiele ważnych funkcji w naszym organizmie, na przykład wspomaga pracę układu trawiennego, co (podobnie jak dłuższe uczucie sytości) wspomaga odchudzanie, do tego reguluje poziom glukozy i cholesterolu we krwi itp.!

Masło orzechowe i orzechy nerkowca, które są elementem naszej owsianki to źródło białka i cennych kwasów tłuszczowych, wpływających na pracę całego organizmu, ale także – w dużej mierze – mózgu. Jeśli o ten ostatni chodzi – jego pracę wspomaga także kakao!

Wszystkie składniki zawierają w sobie coś cennego – jedne mają więcej białka, inne węglowodanów, jeszcze inne błonnika itp. Sprawia to, że nasza owsianka jest bardzo dobrze zbalansowana pod względem makroskładników. Nie zapominajmy jednak o tym, że nasz organizm potrzebuje także mikroelementów – witamin i minerałów. Bez obaw – każdy z produktów wchodzących w skład naszej owsianki posiada pewien bagaż tych cennych elementów diety, a sumując je mamy posiłek bogaty w witaminy i minerały, które również wspomagają wiele ważnych procesów zachodzących w naszym organizmie.

Pieczona owsianka – wejdź dobrze w dzień!

Nie bez przyczyny mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – jeśli na start zjemy ciężkostrawny, małowartościowy posiłek, to nie dość, że spowolnimy układ trawienny (który w dalszej części dnia ciężko będzie już przyspieszyć), to tym samym nie dostarczymy naszemu organizmowi żadnych cennych składników. Śniadanie powinno być lekkie i jak najbardziej pożywne, dawać dużo energii, witamin i minerałów, a przy tym wspomagać pracę układu trawiennego. Właśnie takim śniadaniem jest owsianka, którą zaproponowaliśmy Ci w naszym przepisie! Dlatego odpal piekarnik i już teraz przygotuj pyszną, pełnowartościową pieczoną owsiankę!

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Musli Classic – KCAL, skład i właściwości
Profilaktyka chorób nowotworowych a dieta
Zaburzenia przyjmowania glutenu – czy płatki owsiane zawierają gluten?
Prażone płatki owsiane – jak przygotować i dlaczego warto jeść
Ciasteczka owsiane z kremem kokosowym
Jedzenie a kondycja skóry
Znajdźmy czas na śniadanie!
Płatki kukurydziane bez cukru – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Musli bez glutenu na śniadanie
Co warto wiedzieć o chlebie? Sprawdź nasz blog o chlebie!
Oczyszczająca dieta detoks a przesilenie wiosenne
Erytrol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny. Co to jest erytrol?
Proteinowe kulki mocy o smaku Pinacolada
Płatki 6 zbóż – KCAL, skład i właściwości
Orzechy włoskie – zdrowa przekąska
Ciasto w słoiku o smaku oreo
Dieta antyhistaminowa – dostosuj ją do siebie
Jak zrobić owsiankę? Owsianka na kilka sposobów!
Owies – najzdrowsze zboże
Jogurtowe placuszki z musli

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.