Orzechy włoskie – zdrowa przekąska

Orzechy włoskie – zdrowa przekąska

Czy orzechy włoskie to pyszna, zdrowa i wysokokaloryczna przekąska? Ale czy warto bać się takich kalorii? Spójrz na ich cenną wartość!

Orzechy włoskie są kaloryczne, ale bardzo zdrowe!

Orzech włoski to pyszny i pożywny owoc o tej samej nazwie co drzewo o tej samej nazwie. To jedno z najstarszych znanych nam drzew, które może owocować nawet przez pół wieku!

Orzech włoski to produkt naturalny, niezwykle cenny dla naszego organizmu i warto go jeść regularnie.

Są jednym z najlepszych naturalnych źródeł cennych niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, których zawartość sięga 40%. Jakie korzyści zdrowotne mają zdrowe i pyszne orzechy włoskie i dlaczego warto je stosować regularnie?

Orzech – drogocenna przekąska i uzupełnienie potraw

Orzech włoski to owoc drzewa o tej samej nazwie. Działo się to niemal w całej Europie, w tym w Polsce. Jej gęste gromady gwiazd znaleziono również w Azji.

Orzech włoski to imponujące drzewo o krótkim pniu i bardzo szerokiej koronie. Jest to długowieczne drzewo, które może wydawać cenne owoce nawet przez 500 lat.

Orzech włoski ma twardą i grubą łupinę, w której skrywa się to, co najcenniejsze – miękki rdzeń wewnętrzny, którego właściwości odżywcze cenione są na całym świecie.

Orzech włoski to nie tylko doskonała zdrowa przekąska, nadaje się również jako przyprawa do wielu potraw. W większości przypadków te zdrowe i bogate w kwasy omega-3 owoce są używane jako dodatki do deserów, serów i sałatek.

Wartość odżywcza orzechów włoskich

Wartość odżywcza orzechów włoskich może na pierwszy rzut oka wydawać się nieco odstraszająca, szczególnie dla osób, które liczą kalorie i dbają o zmarszczki. Orzechy włoskie to nie tylko skarbnica niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, ale także skarbnica tłuszczów i kalorii.

W 100 gramach tego zdrowego, ale wysokokalorycznego produktu znaleźliśmy około 645 kcal. Około 50% orzechów włoskich składa się z tłuszczu, z czego 10% to wysokiej jakości białko, dlatego orzechy włoskie są szczególnie popularne wśród wegetarian.

Chociaż trzy średniej wielkości orzechy włoskie i pączki mają prawie taką samą zawartość kalorii, nadal warto je wybierać, jeśli chcesz zdrowych i korzystnych przekąsek.

W przeciwieństwie do słodkich pączków, orzechy włoskie zawierają nie tylko puste i bezużyteczne kalorie, ale także pełnowartościowe białko, wartościowy błonnik oraz najlepsze i najzdrowsze tłuszcze.

Korzyści zdrowotne orzechów włoskich

Chociaż orzechy włoskie są wysokokaloryczne, każdy z nas powinien regularnie dodawać je do swojej diety. Osoby, które na co dzień nie jedzą mięsa powinny zwrócić na to uwagę, czyli wegetarianie i weganie, a także ci z nas, którzy zwracają szczególną uwagę na zdrowie i pełnowartościowe przekąski.

Orzechy włoskie również powinny znaleźć się w diecie każdej przyszłej mamy, ponieważ zawierają dużą ilość kwasu foliowego – niezbędnego składnika dla prawidłowego rozwoju układu nerwowego płodu.

Orzechy włoskie są dobre dla zdrowia serca

Orzechy włoskie z powodzeniem mogą zastąpić ryby w naszej diecie. Wszystko to za sprawą najzdrowszej zawartości tłuszczu, w skład którego wchodzą również cenne kwasy tłuszczowe omega-3.

Ich wysoka zawartość sprawia, że ​​orzechy włoskie pomagają obniżyć nadmierny poziom cholesterolu we krwi i mają silne działanie przeciwzakrzepowe. Jednak pozytywny wpływ orzechów włoskich na nasz układ krążenia nie kończy się na tym!

Orzechy włoskie zawierają również L-argininę, substancję rozszerzającą naczynia wieńcowe.

Te cechy orzechów włoskich sprawiają, że powinny być stosowane regularnie, szczególnie dla tych z nas, którzy mają słabe serce, choroby układu krążenia oraz tych z nas, którzy chcą zachować zdrowie i kondycję serca. Wszystko to gwarantuje zdrowie naszych orzechów włoskich!

Orzech jest koniecznością dla każdego ucznia i pracownika umysłowego!

Orzechy włoskie to skarbnica wielu cennych witamin i minerałów. Wśród nich warto wymienić witaminy A, B6, C, E i K oraz minerały: wapń, żelazo, magnez, fosfor, cynk, potas i sód.

Wysoka zawartość witamin i minerałów, zwłaszcza cennego dla naszego mózgu fosforu, sprawia, że ​​orzechy włoskie doskonale wpływają na pracę i sprawność naszego mózgu. Ich regularne spożywanie może poprawić pamięć, usprawnić procesy myślowe i promować przyswajanie nowych informacji.

Dlatego zdrowe i pożywne orzechy włoskie powinny stać się powszechnym pożywieniem dla uczniów szkół podstawowych, studentów i pracowników umysłowych.

Wysoka zawartość naturalnego kwasu lanolinowego, fosforu i wapnia z kolei sprawia, że ​​orzechy włoskie doskonale wpływają na komórki nerwowe. Dlatego polecany jest osobom z dużym stresem, problemami ze snem i przemęczeniem.

Orzechy włoskie świetnie pielęgnują skórę i włosy

Orzech nie tylko bardzo pozytywnie wpływa na nasz organizm od wewnątrz, ale również świetnie wpływa na nasz wygląd.

Wysoka zawartość tłuszczów oraz witamin A i E odżywia naszą skórę, włosy i paznokcie od wewnątrz, utrzymując je w dobrej kondycji na dłużej.

Orzechy włoskie są bardzo pomocne przy problemach trawiennych

Dzięki wysokiej zawartości błonnika orzechy włoskie wspomagają również prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, regulują ruchy jelit i zapobiegają zaparciom. Spożywanie ich może również pomóc wyeliminować zapalenie błony śluzowej przewodu pokarmowego, zatrucia i biegunkę bakteryjną.

Ponadto orzechy włoskie mają również właściwości bakteriobójcze, co pozytywnie wpływa na kondycję i zdrowie naszego układu pokarmowego. Orzechy włoskie pomagają neutralizować paciorkowce, gronkowce i inne bakterie w przewodzie pokarmowym.

Orzechy włoskie – przekąska dla:

  • wegetarian, wegan i osoby, które nie jedzą mięsa ani ryb
  • osób ze słabym sercem i problemami z układem krążenia
  • osób z wysokim poziomem cholesterolu
  • osób, które chcą poprawić wygląd skóry, włosów i paznokci
  • kobiet w ciąży
  • uczniów szkół podstawowych, studentów i pracowników umysłowych
  • osób, które mają trudności z zasypianiem i są zestresowane

Przeczytaj inne nasze Artykuły:

Owoce jagodowe, tak jak chcesz
Morwa biała – wszystko co powinniśmy wiedzieć.
Żurawina liofilizowana – bomba witaminowa!
Jak jeść w upały?
Miłka abisyńska (płatki Teff) – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka żytnia typu 1400 sitkowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Zdrowe pancakes czyli naleśniki pełnoziarniste
Miodownik bez pieczenia
Planujesz dziecko? Przygotuj swoje ciało na ciążę
Jak musli może wspomagać leczenie chorób cywilizacyjnych?
Amarantus eksandowany – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Zdrowy deser na szybko
Mąka owsiana razowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Owoce liofilizowane – skomponuj musli tak jak chcesz
Mąka żytnia typu 997 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.