Obiad na słodko – bezglutenowe naleśniki z makiem

Obiad na słodko – bezglutenowe naleśniki z makiem

Składniki:

Bezglutenowe naleśniki makowe bazowane na mące ryżowej wspaniale sprawdzają się jako szybki obiad na słodko. Zaskocz dzieci i rodzinę zdrowymi i smacznymi naleśnikami.  Czas przygotowania jest taki sam jak zwykłych naleśników, ale skład jest zdecydowanie bardziej wartościowy. Nadzienie i dodatki do naleśników oczywiście można wybrać dowolnie wedle uznania. My nasze naleśniki serwowaliśmy z twarożkiem na słodko i zdrowymi chipsami owocowymi. Zdrowe chipsy z owoców liofilizowanych podczas procesu suszenia w pełni zachowują swój kształt, smak i wartości odżywcze. Są doskonałym dodatkiem do dań na słodko i deserów.

PRZEPIS:

Wszystkie składniki miksujemy, aby otrzymać płynne ciasto jak na tradycyjne naleśniki. Smażymy na rozgrzanej patelni na oleju roślinnym. Osoby na diecie mogą z powodzeniem zastąpić tłuszcz roślinny olejem kokosowym lub spray’em do smażenia.

Przekładamy ulubionymi dodatkami i posypujemy owocami liofilizowanymi. Naleśniki z makiem doskonale komponują się zarówno z tradycyjnymi dodatkami jak dżem i serek waniliowy, a także z masłem orzechowym bez cukru, jogurtem greckim ze świeżymi owocami lub syropem klonowym. Pozwólcie dzieciakom udekorować własną porcję

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Len złocisty – jak go spożywać i jakie ma właściwości?
Domowe czekoladki z morwą – przepis w wersji fit
Mąka amarantusowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Ciasteczka owsiane bez pieczenia
Mango – wartości, kalorie KCAL, witaminy, indeks glikemiczny IG
Suszone morele – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Domowa granola z patelni – zrób to sam!
FIT szarlotka z kruszonką
Granola Anny Starmach – super przepis
Ziarna słonecznika – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Sernik z mango – łatwy i pyszny
Jak upiec domowy chleb w pięciu krokach – 3 WAŻNE ZASADY
Jaka owsianka jest najzdrowsza? Nasze propozycje na nocną owsiankę
Co pić i jak się ochłodzić podczas upału?
Wiosenne odchudzanie – kiedy zacząć, aby zdążyć przed urlopem na plaży?
Odżywianie podczas sesji, matury i egaminów
Płatki jaglane – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Owsianka bez gotowania? Przekonaj się sam, że może być pyszna!
Owsianka ketogeniczna – jak przygotować ją w domu?
Jogurt naturalny – z czym jeść by był zdrowy i smaczny? Podpowiadamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.