Jak powstaje miód. Właściwości, kalorie, KCAL

Miód – przyprawa bogów czy słodki ulepek?

Miód jest jednym z najstarszych naturalnych produktów pozyskiwanych przez człowieka. Już Hiporates wykorzystywał miód w leczeniu wątroby, nerek, a nawet jelit. Do dziś wykorzystujemy miód w leczeniu przeziębień, bólu gardła, a także jako środek dezynfekcyjny (np. skaleczeń na ciele).

Jak powstaje miód?

Prawdziwy miód to oczywiście efekt pracy pszczół. Aby otrzymać 1g miodu pszczoła musi odwiedzić około 1500 kwitnących kwiatów. Pszczoła zbiera nektar i w ulu w wyniku naturalnych procesów i działania pszczół miód dojrzewa i stanowi zapas pokarmu dla całego ula na okres zimy – pod warunkiem, że wcześniej pszczelarz nie zamieni drogocennego miodu na słodką wodę.

Jak działa miód?

Miód działa inaczej w zależności od tego z jakich roślin powstał. Różni się przy tym znacząco także smakiem i wyglądem (np. miód rzepakowy jest delikatny i biały, a gryczany – bardzo intensywny i ciemny).

  • Miód kwiatowy – zawiera dużą dawkę potasu. Dzięki temu wspomaga leczenie nadciśnienia, a także innych chorób serca.
  • Miód akacjowy – delikatny korzystnie wpływa na pracę układu mięśniowego np. przy zakwasach.
  • Leśny miód – idealny do leczenia gardła, a także drobnych infekcji.

Jak wprowadzić miód do codziennej diety?

  • Miód z białym serem i świeżym pieczywem np. w ramach II śniadania czy podwieczorku.
  • Miód jako naturalny słodzik do herbaty z cytryną (uwaga, zanim dodamy miód herbata powinna przestygnąć do temperatury około 60-70st.C).
  • Miód z gęstym greckim jogurtem i orzechami jako podwieczorek lub deser po obiedzie.
  • Miód jako dodatek do płatków śniadaniowych niesłodzonych.
  • Miód jako dodatek do mleka jako idealny środek na przeziębienie.

Tak więc, miód to nie słodki ulepek, ale przyprawa bogów. Należy ją jednak stosować – jak każdą przyprawę – w niewielkich ilościach.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Musli Classic – KCAL, skład i właściwości
Profilaktyka chorób nowotworowych a dieta
Zaburzenia przyjmowania glutenu – czy płatki owsiane zawierają gluten?
Prażone płatki owsiane – jak przygotować i dlaczego warto jeść
Ciasteczka owsiane z kremem kokosowym
Jedzenie a kondycja skóry
Znajdźmy czas na śniadanie!
Płatki kukurydziane bez cukru – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Musli bez glutenu na śniadanie
Co warto wiedzieć o chlebie? Sprawdź nasz blog o chlebie!
Oczyszczająca dieta detoks a przesilenie wiosenne
Erytrol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny. Co to jest erytrol?
Proteinowe kulki mocy o smaku Pinacolada
Płatki 6 zbóż – KCAL, skład i właściwości
Orzechy włoskie – zdrowa przekąska
Ciasto w słoiku o smaku oreo
Dieta antyhistaminowa – dostosuj ją do siebie
Jak zrobić owsiankę? Owsianka na kilka sposobów!
Owies – najzdrowsze zboże
Jogurtowe placuszki z musli

Dodaj komentarz