Mąka pszenna typu 750 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Mąka pszenna typu 750 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Pszenica, nie bez powodu nazywana królową zbóż, jest najszerzej stosowanym zbożem do produkcji mąki na świecie. W przeszłości był to luksus dla bogatych rodzin, ale nie był dostępny dla biednych. Obecnie wielu zwolenników zdrowego stylu życia wyklucza go z diety nie zdając sobie sprawy z jego dobroczynnych właściwości.

Mąka pszenna typu 750 jest bogata w aminokwasy, składniki mineralne (tj. potas, wapń, fosfor, magnez, cynk, miedż, mangan), witaminy ( E, B1, B2, niacyna, kwas foliowy), białko, gluten, węglowodany oraz błonnik.

Mąka pszenna jest bogata w gluten

Mąka pszenna typu 750 ta zawiera w swoim składzie gluten, który wpływa na dobre wyrastanie ciasta i jego elastyczność. Nasza mąka jest w pełni naturalna bez żadnych dodatków i polepszaczy. Jednak obecność glutenu nie jest dla wszystkich. Osoby nietolerujące glutenu powinny wybierać inne rodzaje mąki (mąka ryżowa, mąka kukurydziana), ponieważ są one bezglutenowe i nie spowodują komplikacji.

Zastosowanie mąki pszennej typu 750. Do czego nadaję się mąka pszenna typu 750?

Mąką pszenna typu 750 posiada rozmaite zastosowania. Najczęściej stosuje  się do:

  • ciast
  • chleba

Mąka pszenna typu 750 – wartości odżywcze i kalorie (w 100 g). Ile kalorii ma mąka pszenna typu 750?

  • wartość energetyczna – 1427kJ / 341kcal
  • białko – 11,6 g
  • węglowodany – 71,3 g
  • tłuszcz – 1,8 g
  • błonnik – 2,9 g

Mąka żytnia pszenna 750 – gdzie kupić?

Zastanawiasz się gdzie kupić mąkę pszenną typu 750? Możesz ją nabyć w naszym sklepie internetowym z mąkami. Sprawdź nasz sklep internetowy z mąką.

Czy mąka pszenna jest zdrowa?

Bogata w ważne składniki odżywcze

Pszenica jest doskonałym źródłem błonnika. Błonnik jest ważną częścią każdej diety, ponieważ może zapobiegać zaparciom, pomagać kontrolować poziom cukru we krwi, zapobiegać chorobom serca, a nawet pomagać w odchudzaniu. Mąka pszenna typu 750 jest również bogata w witaminy B1, B3 i B5, ryboflawinę i kwas foliowy. W porównaniu z wieloma innymi rodzajami mąki zawiera również więcej żelaza, wapnia, białka i innych składników odżywczych, a także jest źródłem β-glukanu i innych dobroczynnych substancji. Jeśli wykluczysz pszenicę z diety, pamiętaj, aby pozyskiwać te ważne składniki odżywcze z innych pokarmów, aby uniknąć niedoborów.

Skąd pochodzi mąka pszenna? Jaki jest kraj pochodzenia mąki pszennej?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *