Mąka pszenna typu 750 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Mąka pszenna typu 750 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Pszenica, nie bez powodu nazywana królową zbóż, jest najszerzej stosowanym zbożem do produkcji mąki na świecie. W przeszłości był to luksus dla bogatych rodzin, ale nie był dostępny dla biednych. Obecnie wielu zwolenników zdrowego stylu życia wyklucza go z diety nie zdając sobie sprawy z jego dobroczynnych właściwości.

Mąka pszenna typu 750 jest bogata w aminokwasy, składniki mineralne (tj. potas, wapń, fosfor, magnez, cynk, miedż, mangan), witaminy ( E, B1, B2, niacyna, kwas foliowy), białko, gluten, węglowodany oraz błonnik.

Mąka pszenna jest bogata w gluten

Mąka pszenna typu 750 ta zawiera w swoim składzie gluten, który wpływa na dobre wyrastanie ciasta i jego elastyczność. Nasza mąka jest w pełni naturalna bez żadnych dodatków i polepszaczy. Jednak obecność glutenu nie jest dla wszystkich. Osoby nietolerujące glutenu powinny wybierać inne rodzaje mąki (mąka ryżowa, mąka kukurydziana), ponieważ są one bezglutenowe i nie spowodują komplikacji.

Zastosowanie mąki pszennej typu 750. Do czego nadaję się mąka pszenna typu 750?

Mąką pszenna typu 750 posiada rozmaite zastosowania. Najczęściej stosuje  się do:

  • ciast
  • chleba

Mąka pszenna typu 750 – wartości odżywcze i kalorie (w 100 g). Ile kalorii ma mąka pszenna typu 750?

  • wartość energetyczna – 1427kJ / 341kcal
  • białko – 11,6 g
  • węglowodany – 71,3 g
  • tłuszcz – 1,8 g
  • błonnik – 2,9 g

Mąka żytnia pszenna 750 – gdzie kupić?

Zastanawiasz się gdzie kupić mąkę pszenną typu 750? Możesz ją nabyć w naszym sklepie internetowym z mąkami. Sprawdź nasz sklep internetowy z mąką.

Czy mąka pszenna jest zdrowa?

Bogata w ważne składniki odżywcze

Pszenica jest doskonałym źródłem błonnika. Błonnik jest ważną częścią każdej diety, ponieważ może zapobiegać zaparciom, pomagać kontrolować poziom cukru we krwi, zapobiegać chorobom serca, a nawet pomagać w odchudzaniu. Mąka pszenna typu 750 jest również bogata w witaminy B1, B3 i B5, ryboflawinę i kwas foliowy. W porównaniu z wieloma innymi rodzajami mąki zawiera również więcej żelaza, wapnia, białka i innych składników odżywczych, a także jest źródłem β-glukanu i innych dobroczynnych substancji. Jeśli wykluczysz pszenicę z diety, pamiętaj, aby pozyskiwać te ważne składniki odżywcze z innych pokarmów, aby uniknąć niedoborów.

Skąd pochodzi mąka pszenna? Jaki jest kraj pochodzenia mąki pszennej?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *