Mąka pszenna tortowa typu 450 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Mąka pszenna tortowa typu 450 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Pszenica, nie bez powodu nazywana królową zbóż, jest najszerzej stosowanym zbożem do produkcji mąki na świecie. W przeszłości był to luksus dla bogatych rodzin, ale nie był dostępny dla biednych. Obecnie wielu zwolenników zdrowego stylu życia wyklucza go z diety nie zdając sobie sprawy z jego dobroczynnych właściwości.

Jasna mąka pszenna typu 450 zawiera dużo węglowodanów (77%), błonnika, wapnia i żelaza. Biała mąka zawiera więcej skrobi niż mąka pełnoziarnista.

Mąka pszenna jest bogata w gluten

Dzięki temu ciasto ma elastyczność, jest równomiernie wymieszane i nie pęka po upieczeniu. Jednak obecność glutenu nie jest dla wszystkich. Osoby nietolerujące glutenu powinny wybierać inne rodzaje mąki (mąka ryżowa, mąka kukurydziana), ponieważ są one bezglutenowe i nie spowodują komplikacji.

Zastosowanie mąki pszennej typu 450. Do czego nadaję się mąka pszenna typu 450?

Mąką pszenna typu 450 posiada rozmaite zastosowania. Najczęściej stosuje  się do:

  • wypieku ciast biszkoptowych, francuskich i tortów
  • naleśników, pączków, faworków, gofrów, kruchych ciastek
  • przygotowania ciasta pierogowego
  • zagęszczania zup, sosów, kremów

Mąka pszenna typu 450 – wartości odżywcze i kalorie (w 100 g). Ile kalorii ma mąka pszenna typu 450?

  • wartość energetyczna – 1453kJ / 342kcal
  • białko – 10,5 g
  • węglowodany – 74 g
  • tłuszcz – 1 g
  • błonnik – 2,9 g

Mąka żytnia pszenna 450 – gdzie kupić?

Zastanawiasz się gdzie kupić mąkę pszenną typu 450? Możesz ją nabyć w naszym sklepie internetowym z mąkami. Sprawdź nasz sklep internetowy z mąką.

Czy mąka pszenna jest zdrowa?

Bogata w ważne składniki odżywcze

Pszenica jest doskonałym źródłem błonnika. Błonnik jest ważną częścią każdej diety, ponieważ może zapobiegać zaparciom, pomagać kontrolować poziom cukru we krwi, zapobiegać chorobom serca, a nawet pomagać w odchudzaniu. Mąka pszenna typu 450 jest również bogata w witaminy B1, B3 i B5, ryboflawinę i kwas foliowy. W porównaniu z wieloma innymi rodzajami mąki zawiera również więcej żelaza, wapnia, białka i innych składników odżywczych, a także jest źródłem β-glukanu i innych dobroczynnych substancji. Jeśli wykluczysz pszenicę z diety, pamiętaj, aby pozyskiwać te ważne składniki odżywcze z innych pokarmów, aby uniknąć niedoborów.

Skąd pochodzi mąka pszenna? Jaki jest kraj pochodzenia mąki pszennej?

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Musli Classic – KCAL, skład i właściwości
Profilaktyka chorób nowotworowych a dieta
Zaburzenia przyjmowania glutenu – czy płatki owsiane zawierają gluten?
Prażone płatki owsiane – jak przygotować i dlaczego warto jeść
Ciasteczka owsiane z kremem kokosowym
Jedzenie a kondycja skóry
Znajdźmy czas na śniadanie!
Płatki kukurydziane bez cukru – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Musli bez glutenu na śniadanie
Co warto wiedzieć o chlebie? Sprawdź nasz blog o chlebie!
Oczyszczająca dieta detoks a przesilenie wiosenne
Erytrol – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny. Co to jest erytrol?
Proteinowe kulki mocy o smaku Pinacolada
Płatki 6 zbóż – KCAL, skład i właściwości
Orzechy włoskie – zdrowa przekąska
Ciasto w słoiku o smaku oreo
Dieta antyhistaminowa – dostosuj ją do siebie
Jak zrobić owsiankę? Owsianka na kilka sposobów!
Owies – najzdrowsze zboże
Jogurtowe placuszki z musli

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.