Najlepsza owsianka na wodzie 鈥 przepis i porady jak j膮 urozmaica膰!

Kt贸re p艂atki owsiane s膮 najlepsze? Zwyk艂e, g贸rskie czy b艂yskawiczne.

Ka偶dy zna p艂atki owsiane. S膮 uwa偶ane za zdrowe i po偶ywne i s膮 polecane doros艂ym i dzieciom. P艂atki to prawdziwa skarbnica witamin i sk艂adnik贸w od偶ywczych, dlatego warto zdoby膰 ich jak najwi臋cej.

Ich wielk膮 zalet膮 jest r贸wnie偶 艂atwo艣膰 przygotowania i mo偶liwo艣膰 dodawania dowolnych sk艂adnik贸w. Jakie rodzaje p艂atk贸w owsianych wyr贸偶niamy, jakie maj膮 w艂a艣ciwo艣ci zdrowotne i dlaczego powinni艣my je cz臋sto stosowa膰?

Warto艣膰 od偶ywcza, witaminy i minera艂y owsa

Wykonane s膮 z oczyszczonych ziaren owsa. Czyste p艂atki owsiane nie zawieraj膮 w swoich sk艂adnikach glutenu, dzi臋ki czemu doskonale nadaj膮 si臋 dla os贸b stosuj膮cych diet臋 bezglutenow膮.

P艂atki owsiane to produkt bogaty w minera艂y, z kt贸rych wi臋kszo艣膰 to zwyk艂e, nisko przetworzone odmiany. Zawieraj膮 cenny b艂onnik, witamin臋 B, magnez, fosfor i mangan.

Na p贸艂kach sklepowych jest wiele rodzaj贸w p艂atk贸w owsianych. Najbardziej popularne s膮 p艂atki owsiane zwyk艂e, g贸rskie i b艂yskawiczne. Jakie s膮 cechy ka偶dego rodzaju p艂atk贸w owsianych i kt贸ry z nich warto wybra膰?

P艂atki owsiane zwyk艂e, g贸rskie czy b艂yskawiczne?

P艂atki owsiane 聽zwykle s膮 nisko przetworzone i wytwarzane z pe艂nego ziarna owsa. To dobry wyb贸r dla os贸b lubi膮cych naturalne i zdrowe produkty. Z kolei owsianka g贸rska pozyskiwana jest z p艂atk贸w owsianych, a wi臋c pozbawiona jest bogatych sk艂adnik贸w od偶ywczych niekt贸rych popularnych odmian.

Z kolei p艂atki owsiane b艂yskawiczne s膮 przygotowywane z pokrojonych ziaren owsa i gotowane na parze. Dzi臋ki temu ich czas gotowania jest znacznie kr贸tszy ni偶 zwyk艂ych i g贸rskich odmian cienkich plastr贸w.

Nie oznacza to jednak, 偶e zwyk艂e p艂atki owsiane i tak b臋d膮 lepsze ni偶 p艂atki g贸rskie i p艂atki owsiane b艂yskawiczne. Z uwagi na proces przetwarzania, zwyk艂e p艂atki owsiane wymagaj膮 d艂u偶szego czasu przygotowania, dlatego dla tych, kt贸rzy nie lubi膮 sp臋dza膰 du偶o czasu w kuchni, lepszym wyborem s膮 owies g贸rski lub b艂yskawiczny.

Warto te偶 wspomnie膰, 偶e mo偶emy nie tylko samodzielnie je艣膰 p艂atki owsiane, na przyk艂ad w postaci tradycyjnej owsianki, ale r贸wnie偶 stosowa膰 je jako dodatek do pieczenia. W tym drugim przypadku p艂atki owsiane b艂yskawiczne s膮 zdecydowanie najlepszym wyborem, poniewa偶 wymagaj膮 kr贸tszego procesu gotowania.

W艂a艣ciwo艣ci zdrowotne owsa

Ze wzgl臋du na wysok膮 zawarto艣膰 b艂onnika, 100 gram p艂atk贸w owsianych zawiera a偶 10 gram贸w b艂onnika, kt贸re doskonale wp艂ywaj膮 na kondycj臋 i prac臋 naszego uk艂adu pokarmowego. Doskonale zaspokajaj膮 g艂贸d, na d艂ugo utrzymuj膮 uczucie syto艣ci i skutecznie zapobiegaj膮 zaparciom.

Ze wzgl臋du na te cechy s膮 bardzo odpowiednie dla os贸b na diecie odchudzaj膮cej. P艂atki owsiane to tak偶e bogate 藕r贸d艂o witamin z grupy B, w tym bardzo cennego dla organizmu cz艂owieka kwasu foliowego.

Najwi臋ksze zapotrzebowanie na owies maj膮 kobiety w ci膮偶y, kt贸re powinny je艣膰 jak najwi臋cej owsa. Kwas foliowy korzystnie wp艂ywa na uk艂ad nerwowy i mo偶e zapobiega膰 wyst臋powaniu powa偶nych wad rozwojowych p艂odu, kt贸re najcz臋艣ciej wyst臋puj膮 u dzieci kobiet, kt贸rych dieta jest niedostateczna w kwas foliowy.

Kto powinien je艣膰 p艂atki owsiane?

P艂atki owsiane to naturalny, zdrowy i po偶ywny produkt, kt贸ry warto je艣膰 jak najwi臋cej. Bardzo dobrze nadaj膮 si臋 do spo偶ycia w nast臋puj膮cy spos贸b:

  • dzieci i m艂odzie偶
  • starsi
  • ludzie, kt贸rzy trac膮 na wadze
  • kobiety w ci膮偶y i planuj膮ce ci膮偶臋
  • osoby z wysokim ci艣nieniem krwi
  • osoby na diecie bezglutenowe
  • cukrzycy
  • osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi

Jakie p艂atki owsiane wybra膰 i jak je przygotowa膰?

Chocia偶 zwyk艂e p艂atki owsiane wymagaj膮 d艂u偶szego czasu gotowania, warto je wybiera膰, poniewa偶 zawieraj膮 wi臋cej cennych sk艂adnik贸w od偶ywczych ni偶 owsianka g贸rska i owsianka b艂yskawiczna.

Przygotuj zwyk艂e p艂atki owsiane przez oko艂o 10 minut. Aby przyspieszy膰 proces gotowania, mo偶esz w nocy pola膰 go mlekiem lub wod膮 i pozostawi膰 na noc.

Podczas gotowania p艂atk贸w owsianych pami臋taj, aby cz臋sto je miesza膰, aby woda lub mleko nie zagotowa艂y si臋, a p艂atki owsiane si臋 nie przypali艂y. P艂atki z powodzeniem mo偶na r贸wnie偶 przygotowa膰 w powolnym naczyniu.

Co je艣膰 z p艂atkami owsianymi?

P艂atki owsiane to doskona艂y wyb贸r na zdrowe, po偶ywne 艣niadanie lub podwieczorek. Mo偶emy je przygotowa膰 na bazie wody lub mleka i doda膰 dowolne sk艂adniki. 艢wie偶e i liofilizowane owoce (jab艂ka, truskawki, banany), suszone owoce, 偶urawina, migda艂y, kakao, czekolada, mi贸d, br膮zowy cukier i cynamon to doskona艂y wyb贸r na p艂atki owsiane.

Z powodzeniem mo偶emy r贸wnie偶 dodawa膰 p艂atki owsiane do wypiek贸w, jogurt贸w, kefir贸w i koktajli mlecznych. Wbrew pozorom mo偶emy nie tylko je艣膰 s艂odkie p艂atki owsiane. Ich delikatny smak uzupe艂nia s艂one dodatki takie jak mi臋so, jajka, cebula i zdrowa oliwa z oliwek.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *