Jak dbać o skórę

Jedzenie a kondycja skóry

Jesteś tym, co jesz. Można byłoby także powiedzieć: wyglądasz tak, jak jesz. Jeśli nasz jadłospis jest dopracowany, starannie skomponowany i spokojnie zjedzony mamy szansę na to, aby czuć się tak samo – spokojnie i pięknie. Jak więc zadbać o swoje włosy, paznokcie, skórę?

Urozmaicaj ile się da

Czym większe urozmaicenie w twojej diecie tym mniejsze ryzyko, że czegoś ważnego zabraknie. Staraj się na cotygodniowych zakupach wybierać inne produkty niż na ostatnich zakupach. Raz w tygodniu zrób nowe danie z dowolnej książki kucharskiej. Staraj się nie obracać w kółko wokół 20 sprawdzonych receptur.

Dużo pij

Woda to najlepszy kosmetyk, jaki wymyśliła natura. Staraj się wypijać około 1,5 litra wody mineralnej dziennie + herbaty zielone. W ciągu dnia kobieta powinna dostarczyć ok. 2,7 litra płynów (z tym także z pożywienia), a mężczyzna aż litr więcej. Pij zawsze wtedy, kiedy masz na to okazję. Wybieraj herbaty ziołowe, owocowe, ale także zielone, czerwone.

Jedz pełnowartościowe białko

Białko pochodzące z chudych źródeł, np. z nabiału, chudego mięsa (lub dla pasjonatów białko pochodzące ze spiruliny czy niebieskich alg morskich) są niezbędne do ładnego wyglądu skóry. Dzięki niemu komórki skóry i nabłonka mogą się szybo i prosto wymieniać po obumarciu.

Jedz cynk

Cynk wpływa bezpośrednio na kondycję skóry. Znajdziesz go w rybach morskich, pestkach słonecznika, dyni, a także w sezamie. Prawdziwą bombą cynkową jest olej wytłaczany z pestek dyni. Możesz go spożywać nawet codziennie. Idealnie komponuje się z sałatkami, ale także z deserami.

Zadbaj o wątrobę

Jeśli wątroba nie ma się dobrze to i paznokcie i włosy nie będą ładne i mocne. Warto więc jeść mniej tłusto, a także spożywać mniej alkoholu i słodyczy. Wątroba lubi także odpocząć w nocy – nie dawaj jej zatem dodatkowej pracy na wieczór ciężkostrawną kolacją.

Żelazo to także składnik, którego brak powodujedramatyczne wypadanie włosów. Rozwiązaniem będzie spożywanie chudego mięsa, ryb, jaj, ale przede wszystkim pełnoziarnistych produktów zbożowych.

Możesz przez jakiś czas przyjmować także suplementy diety z krzemem, a więc najprościej ze skrzypem polnym. Możesz także zaparzać sobie skrzyp i pić, a nawet się w nim kąpać.

Jeśli zadbasz o swoją dietę efektów nie będzie od razu. Niestety trzeba na nie czekać około 3 miesięcy. Ale naprawdę warto.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Dieta owsiankowa – efekty, zasady i przepis na owsiankę
Płatki owsiane czy jaglane – które zdrowsze?
Płatki owsiane czy musli? Co wybrać, by zjeść zdrowe śniadanie?
Płatki owsiane czy jęczmienne — które dają nam więcej korzyści?
Płatki owsiane czy otręby pszenne – co jest lepsze dla naszego zdrowia?
Alergia na pieczywo – jak ją rozpoznać?
Wiśnia- właściwości odżywcze, indeks glikemiczny IG
Co jest lepsze dla naszego zdrowia — płatki owsiane czy otręby owsiane
Płatki owsiane czy otręby żytnie – co daje nam więcej korzyści
Płatki owsiane czy żytnie? Spożywanie których daje więcej korzyści?
Kawa ziarnista, czy mielona? Która jest lepsza?
Szczupła sylwetka z musli i owsianką
Mąka do pieczenia chleba – jaką wybrać?
Top 10 faktów o musli
5 powodów dla których warto piec chleb w domu
Domowy jogurt z owocami
Herbaty i zioła idealne na lato
Domowy chleb – najlepszy przepis
Jogurt naturalny – zrób to sam!
Gofry owsiane – prosty przepis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.