Dieta na wakacje

Jak nie przytyć na urlopie?

Wielu z nas odchudza się na ostatni gwizdek przed wyjazdem na urlop.

Takie ekspresowe odchudzanie nie jest ani łatwe, ani przyjemne. Pomimo tego wielu ludzi się na to decyduje. A co się dzieje jak już jesteśmy na tej plaży, nad tym basenem w luksusowym hotelu? Zaczynamy jeść – bo przecież to urlop i nie ma co się katować albo bo przecież urlop mam tylko raz w roku.  Zgubione wcześniej kilogramy odrabiamy w błyskawicznym tempie.

Co zrobić, by nie wrócić z wakacji z dodatkowym bagażem tłuszczu?

Jeśli odchudzasz się na plażę to skończ odchudzanie na około 2 tygodnie przed wyjazdem i wróć do zdrowego odżywiania (ale nie do złych nawyków).

Wakacje All inclusive

  • Śniadania jedz większe, ale nie słodkie. Możesz pokusić się o świeże owoce (zrezygnuj z tych puszkowanych owoców). Wybierz płatki śniadaniowe (najlepiej musli lub płatki owsiane) z jogurtem lub mlekiem. Możesz też postawić na lekki omlet, jajecznicę, ale koniecznie weź do tego warzywa. Wypij kawę z mlekiem, herbatę lub wodę. Zrezygnuj z soków i słodkich napojów.
  • Przekąski z reguły są to słodkie ciasteczka. Uważaj na nie. Weź  dużą kawę ze spienionym mlekiem posypaną kakao. Niech to będzie Twój deser.
  • Obiad jest często mniej obfity niż kolacja. Nie sugeruj się tym. Zjedz więcej na obiad, a mniej na kolację. Wybieraj dania z dużą ilością warzyw – mogą to być warzywa pieczone, smażone i świeże. Lepiej zrezygnuj ze skrobiowych wypełniaczy. Mięso – weź chude, a najlepiej postaw na ryby. Z deseru lepiej zrezygnuj. Jeśli jednak trudno Ci z niego zrezygnować – zamów go na podwieczorek.
  • Kolacja – jedz wyłącznie warzywa w dowolnej postaci z niewielkim dodatkiem mięsa lub ryb (albo w ogóle bez). Możesz sięgnąć po kieliszek wina, ale zrezygnuj ze słodkich drinków.
  • Ruszaj się! Nie spędzaj czas pomiędzy plażą, pokojem, a restauracją. Zrób wycieczkę, pływaj, bądź aktywny. Poprzez aktywność psychika odpoczywa najlepiej.

Wakacje a’la obóz

  • Zwróć uwagę na to, co jesz. Jak będziesz przez 2 tygodnie jeść co popadnie, a jedyny ciepły posiłek to zupka chińska to nie licz na to, że Twoja waga będzie w lepszym stanie.
  • Śniadanie – najlepsze rozwiązanie to płatki śniadaniowe. Weź na zapas swoje ulubione, a mleko zawsze gdzieś kupisz.
  • II śniadanie i podwieczorek – idealny czas na świeże owoce, które także zawsze gdzieś dostaniesz. Jeśli jednak miałbyś z tym problem np. na trekkingu w Himalajach – postaw na owoce suszone.
  • Obiad i kolacja to posiłki bardzo ważne, a często łączone jako jedna wilka uczta wieczorna. Spróbuj je rozdzielić – nawet jeśli na obiad w ciągu dnia miałbyś zjeść zwykłą kanapkę.
  • Warzywa na obozie nie są wdzięczne. Trudno je przygotować i nosić, ale zawsze gdzieś można zjeść coś warzywnego lub w ostateczności – wypić sok warzywny. Poza tym najprostsza przekąska świata to zwykła marchewka po pochrupania.

Ruszajmy więc na wakacje, ale zastanówmy się z czym chcemy wrócić – czy tylko z wrażeniami i furą zdjęć, czy też z dodatkowymi kilogramami…

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Brownie z batatów i bananaów
Karob – co to? Wartości odżywcze i przepisy z karobem
Superfood – produkty pomagające dłużej zachować młodość
Mleko – dlaczego warto je pić
Chleb dla cukrzyków (diabetyków) – wypiec w domu czy kupić?
Mąka kokosowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Czy jesienią potrzebujemy więcej jeść?
Musli nie tyko na śniadanie – czyli zbożowe szaleństwo na każdą porę dnia
Kakao i czekolada – zdrowe czy niezdrowe?
Słodycze? Dlaczego nie?
Smaczny i zdrowy posiłek do szkoły dla dziecka ? Nic prostszego.
Suszone daktyle – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Domowa granola fit. Zrób ją samodzielnie
Piramida żywieniowa – ale jak się na nią wdrapać?
Rooibos – zdrowsza od zwykłej herbaty?
Śniadanie – pierwszy krok do odchudzania
Miodownik bez pieczenia
Domowe musli z piekarnika
Gryka preparowana – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Zdrowe pancakes czyli naleśniki pełnoziarniste

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.