Dieta na lato i upały

Jak jeść w upały?

W tym roku pogoda nas nie rozpieszcza – najpierw długo zimno, a później z nagle – super upalnie. I jak tu jeść, aby było dobrze… W czasie upałów do kuchni najchętniej wpadamy jedynie po coś zimnego do picia i niechętnie spoglądamy na inne składniki jadłospisu. Niestety nie jest to dobre. Każdego dnia nasz organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych, aby dobrze funkcjonował.

Co można zrobić, aby łatwiej i przyjemniej się jadło w upały?

  • Zjedz zimne, ale obfite śniadanie np. płatki śniadaniowe z mlekiem.
  • Na przekąski w ciągu dnia wybieraj świeże owoce np. maliny, borówki amerykańskie, niewielkie ilości czereśni czy brzoskwinie, morele.
  • Na obiad zjedz lekką zupę – najlepiej chłodnik na bazie orzeźwiającego jogurtu czy mleka zsiadłego. Weź do tego dodatkowo sałatkę warzywną lub zwykłą surówkę.
  • Kolacja niech będzie z dodatkiem chudego białka. Może to być miska sałatki z kurczakiem, łososiem, tuńczykiem. Na wieczór przyjemniej się zje białko zwierzęce niż w ciągu upalnego popołudnia.
  • W ciągu całego dnia pij, pij i jeszcze raz pij. Pilnuj, aby twoje picie było bez dużych ilości cukru.

  • Unikaj słodkich orzeźwia czy np. mrożona kawa – najczęściej ma olbrzymią ilość cukru, a często robiona jest z mleka w proszku, mieszanka soku owocowego i skruszonego lodu, oranżady, napoje gazowane typu cola itd.
  • Unikaj napojów alkoholowych jeśli przebywasz na słońcu. Wówczas działanie alkoholu będzie dużo szybsze. Jeśli masz ochotę na drinka z palemką lub zimne piwko – poczekaj do wieczora lub schroń się w cieniu.
  • Możesz sięgnąć po napoje izotoniczne, jeśli czujesz, że bardzo się pocisz np. podczas aktywności fizycznej. Wówczas łatwiej będzie ci uprawiać sport, bo nawodnienie organizmu się poprawi.
  • Unikaj grillowanego jedzenia w przyulicznych barkach. Najczęściej znajdziesz tam karkówkę, kiełbaski lub kaszanki. Rzadko kiedy – rybę czy warzywa.

Pamiętaj – jeśli jest upał to najważniejsze jest uzupełnianie płynów. Możesz to robić nie tylko za pomocą picia, ale także jedzenia zup, owoców z dużą ilością wody (np. arbuza, melona). To co? Na zdrowie!

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Len złocisty – jak go spożywać i jakie ma właściwości?
Domowe czekoladki z morwą – przepis w wersji fit
Mąka amarantusowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Ciasteczka owsiane bez pieczenia
Mango – wartości, kalorie KCAL, witaminy, indeks glikemiczny IG
Suszone morele – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Domowa granola z patelni – zrób to sam!
FIT szarlotka z kruszonką
Granola Anny Starmach – super przepis
Ziarna słonecznika – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Sernik z mango – łatwy i pyszny
Jak upiec domowy chleb w pięciu krokach – 3 WAŻNE ZASADY
Jaka owsianka jest najzdrowsza? Nasze propozycje na nocną owsiankę
Co pić i jak się ochłodzić podczas upału?
Wiosenne odchudzanie – kiedy zacząć, aby zdążyć przed urlopem na plaży?
Odżywianie podczas sesji, matury i egaminów
Płatki jaglane – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Owsianka bez gotowania? Przekonaj się sam, że może być pyszna!
Owsianka ketogeniczna – jak przygotować ją w domu?
Jogurt naturalny – z czym jeść by był zdrowy i smaczny? Podpowiadamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.