Dieta na lato i upały

Jak jeść i pić w upały?

Czasami pogoda nas nie rozpieszcza – najpierw długo zimno, a później nagle – super upalnie. I jak tu jeść, aby było dobrze… W czasie upałów do kuchni najchętniej wpadamy jedynie po coś zimnego do picia i niechętnie spoglądamy na inne składniki jadłospisu. Niestety nie jest to dobre. Każdego dnia nasz organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych, aby dobrze funkcjonował.

  • Co można zrobić, aby łatwiej i przyjemniej się jadło w upały?
  • Zjedz zimne, ale obfite śniadanie np. płatki śniadaniowe z mlekiem.
  • Na przekąski w ciągu dnia wybieraj świeże owoce np. maliny, borówki amerykańskie, niewielkie ilości czereśni czy brzoskwinie, morele.
  • Na obiad zjedz lekką zupę – najlepiej chłodnik na bazie orzeźwiającego jogurtu czy mleka zsiadłego. Weź do tego dodatkowo sałatkę warzywną lub zwykłą surówkę.
  • Kolacja niech będzie z dodatkiem chudego białka. Może to być miska sałatki z kurczakiem, łososiem, tuńczykiem. Na wieczór przyjemniej się zje białko zwierzęce niż w ciągu upalnego popołudnia.
  • W ciągu całego dnia pij, pij i jeszcze raz pij. Pilnuj, aby twoje picie było bez dużych ilości cukru.

  • Unikaj słodkich orzeźwiaczy np. mrożona kawa – najczęściej ma olbrzymią ilość cukru, a często robiona jest z mleka w proszku, mieszanka soku owocowego i skruszonego lodu, oranżady, napoje gazowane typu cola itd.
  • Unikaj napojów alkoholowych jeśli przebywasz na słońcu. Wówczas działanie alkoholu będzie dużo szybsze. Jeśli masz ochotę na drinka z palemką lub zimne piwko – poczekaj do wieczora lub schroń się w cieniu.
  • Możesz sięgnąć po napoje izotoniczne, jeśli czujesz, że bardzo się pocisz np. podczas aktywności fizycznej. Wówczas łatwiej będzie ci uprawiać sport, bo nawodnienie organizmu się poprawi.
  • Unikaj grillowanego jedzenia w przyulicznych barkach. Najczęściej znajdziesz tam karkówkę, kiełbaski lub kaszanki. Rzadko kiedy – rybę czy warzywa.

Pamiętaj – jeśli jest upał to najważniejsze jest uzupełnianie płynów. Możesz to robić nie tylko za pomocą picia, ale także jedzenia zup, owoców z dużą ilością wody (np. arbuza, melona). To co? Na zdrowie!

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Suszona morwa biała – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka owsiana razowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Dlaczego warto jeść banany? Sprawdź wartości odżywcze i indeks glikemiczny IG
Low Fat Musli – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Czy żywność może odstresować?
Owsianka – tak jak chcesz!
Miechunka Physalis – owoc o cudownych właściwościach
Ciasteczka owsiane o smaku bananowym
Otręby owsiane – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Orzechy brazylijskie – właściwości, kalorie KCAL
Chleb na zakwasie czy drożdżach – jaki wybrać?
Komosa ryżowa lub Quinoa – wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść komosę ryżową?
Domowa czekolada z owocami liofilizowanymi w wersji FIT
Żywienie dzieci – od EKO słoiczka do fast food’a
Cynamon – przyprawa o cudownych właściwościach?
10 przykazań zdrowego odżywania się całej rodziny
Płatki jęczmienne błyskawiczne – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Śniadanie – jeść czy nie jeść?
Mandarynki nie tylko od święta – indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Suszone kiwi – bomba witaminowa

Dodaj komentarz