Dietetyczne śniadanie

Jak być piękną i zdrową w kilku krokach?

To proste!

  1. Pij wodę – nasze ciało zbudowane jest w ponad 60% właśnie z wody. Sama skóra traci podczas dnia około pół litra wody.Dlatego tak ważne jest jej uzupełnianie. Ponadto pijąc wodę oczyszczamy się z toksyn.
  2. Jedz regularnie – najlepiej w ciągu dnia spożywać pięć posiłków w odstępach 3-4 godzinnych. Dzięki temu zapobiegamy wahaniom poziomu glukozy we krwi i napadom wilczego apetytu, a jednocześnie unikami niekontrolowanego podjadania. Szczególnie ważne jest zjedzenie śniadania, bo organizm potrzebuje uzupełnić straty energii potrzebnej do pracy (policzmy: kolacja nie później niż 3 godziny przed snem plus zdrowe 8 godzin snu = 11 godzin bez dostarczania energii).
  3. Jedz warzywa i owoce – codziennie powinno się spożywać 5 porcji warzyw i owoców. Są one doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych. Warzywa można jeść właściwie bez ograniczeń i przez cały dzień, bo są niskokaloryczne. Owoce zaleca się spożywać z umiarem, głównie do południa, gdyż zawierają sporo cukrów, które muszą mieć czas się rozłożyć.

  1. Unikaj słodyczy – zawierają zbyt dużo cukrów prostych, a te ze sklepu także tłuszczu, zwłaszcza tego niezdrowego utwardzonego. Cukier prosty powoduje gwałtowne wydzielanie insuliny, owszem to zastrzyk energii, ale na krótko. Po około godzinie – dwóch, glukoza we krwi spadnie, ale poniżej wartości sprzed zjedzenia np. batonika – poczujemy znużenie, zmęczenie, ból głowy, wystąpią problemy z koncentracją.
  2. Nie stosuj „diet cud” – szybki spadek wagi, a zazwyczaj niedługo potem powrót do poprzedniej masy ciała nie wpływają korzystnie na nasze zdrowie. Restrykcyjne diety są zazwyczaj ubogie w składniki odżywczej sprzyjające zdrowiu skóry, włosów i paznokci. Lepiej postawić na urozmaicone menu. Aby organizm dobrze funkcjonował codziennie potrzebuje ponad 60 różnych składników. Dlatego warto wybierać produkt z różnych grup, np. zbożowe, mleczne, jaja, ryby, drób, warzywa i owoce. Wówczas nasza dieta będzie dostarczała wszelkich niezbędnych składników odżywczych.
  3. Pamiętaj o tłuszczach – w diecie nie może zabraknąć tłuszczów, bo to one utrzymują odpowiedni poziom nawilżenia wody w skórze, dzięki czemu zapobiegają starzeniu się skóry. Pamiętajmy też, że w tłuszczach rozpuszczalne są niektóre witaminy. Unikając tłuszczów zwierzęcych warto sięgać po te dobre tłuszcze zawarte w rybach, oliwie, awokado czy orzechach.

Przeczytaj inne nasze Artykuły:

Co pić i jak się ochłodzić podczas upału?
Mąka żytnia typu 500 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Otręby żytnie – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Porządek wiosenny w lodówce
Szparagi – wiosenne warzywo godne grzechu
Siemię lniane, a odporność organizmu
Cukier kokosowy – zdrowszy zamiennik cukru
Chipsy kokosowe – zdrowa i smaczna przekąska
Mąka pszenna typu 750 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Energetyczne batony owsiane idealne na drugie śniadanie
Ciasteczka owsiane FIT Ewa Chodakowska
Osteoporoza – jak zapobiegać?
Mandarynki nie tylko od święta – indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Sernikobrownie z truskawkami
Orkiszowe ciasteczka z mieszanki musli

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.