mrożona herbata

Herbaty i zioła idealne na lato

Chcesz zadbać o właściwe nawadnianie organizmu? Sprawdź, po które herbaty i zioła warto sięgnąć latem. Poznaj szczegółowe informacje i ciesz się doskonałym samopoczuciem każdego dnia!

Jak dobrze nawodnić organizm?

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo istotne latem. Podczas upału uruchamia się mechanizm pocenia, który stanowi ochronę przed wysoką temperaturą. Wydzielanie dużej ilości potu przy niskim spożyciu wody może być bardzo niebezpieczne. Eksperci zalecają więc, aby pić około 3 litrów wody dziennie, choć osoby aktywne fizycznie powinny tę ilość zwiększyć. Lekarze alarmują, że Polacy nadal nie przestrzegają tych zasad, co przyczynia się do wielu zasłabnięć, a także groźniejszych powikłań.

Pamiętaj również, że właściwe nawadnianie organizmu zapewnia optymalną ilość elektrolitów, które pozytywnie wpływają na samopoczucie. Oprócz wody warto mieć pod ręką napoje z dużą zawartością prozdrowotnych substancji. Mowa tu np. o herbatach. Chociaż wokół nich narosło wiele mitów, odpowiedni wybór pozwoli Ci zadbać o swój organizm.

Czy herbata odwadnia, jak głoszą niektóre opinie? Otóż zawarta w niej teina ma działanie moczopędne. Jednak dopiero bardzo duża ilość spożywanej herbaty mogłaby powodować odwadnianie. Natomiast wystarczy tylko jedna filiżanka, aby dostarczyć organizmowi wiele cennych substancji odżywczych.

Co najlepiej nawadnia?

Zastanawiasz się, po które herbaty i zioła na odwodnienie warto sięgnąć? Jesteś w dobrym miejscu! Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym poczujesz się dużo lepiej i odzyskasz tak potrzebną latem energię!

Czarna herbata

Czarna herbata spożywana w optymalnych ilościach bardzo dobrze nawadnia organizm. Ponadto może być doskonałą alternatywą dla osób, które zmagają się z nieprzyjemnymi objawami po wybiciu kawy. Warto dodać, że filiżanka herbaty bez cukru to zaledwie 2-3 kalorie, więc możesz pić ją na co dzień.

Porzuć mit, że herbata odwadnia i przygotuj orzeźwiający napój na lato! Wystarczy zaparzyć herbatę, dodać naturalny słodzik (np. stevie), ulubione owoce cytrusowe i nieco mięty. Jeżeli upały mocno dają się we znaki, możesz poczekać, aż napój ostygnie i schłodzić go w lodówce.

Chociaż czarną herbatę wielu z nas pije na co dzień, nie każdy wie, jak bardzo można zmodyfikować jej smak. Możesz sięgać po różne owoce (zarówno świeże, jak i suszone), a także stosować miód. Warto zaznaczyć, że nie brakuje entuzjastów popularnej bawarki, czyli herbaty z mlekiem.

Pamiętaj jednak, aby zawsze wybierać wysokiej jakości herbaty. Na rynku możesz znaleźć wiele sklepów poświęconych tym napojom i zdecydowanie warto je odwiedzić. Kupisz tam napoje z różnych części świata.

Herbata zielona

Świetną alternatywą dla herbaty czarnej może być zielona. Napój ten wyróżnia się delikatnym, orzeźwiającym smakiem i z pewnością zachwyci wielu koneserów. Ponadto możesz go śmiało przygotować na zimno, dodać plaster cytryny i cieszyć się słonecznym dniem.

Niekwestionowanym atutem herbaty zielonej jest wysoka zawartość polifenoli, które mają działanie antyoksydacyjne i niszczą wolne rodniki. W praktyce oznacza to, że regularna konsumpcja pozwoli Ci uniknąć wielu chorób sercowo-naczyniowych. W dodatku zmniejsza ryzyko występowania nadciśnienia, zawału serca czy udaru. Na tym jednak nie koniec.

Zielona herbata wspomaga również metabolizm wątroby, a także ma działanie detoksykacyjne. W dodatku obniża poziom cukru i wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej. Warto dodać, że zmniejsza ryzyko demencji i działa relaksująco.

Trudno nie zauważyć, że zielona herbata jest często wykorzystywana w przemyśle kosmetycznym. Jej ekstrakt ma działanie przeciwzmarszczkowe i zapobiega starzeniu się skóry. Te właściwości docenią szczególnie osoby z cerą tłustą i mieszaną. Ponadto nie brakuje kosmetyków do pielęgnacji włosów.

Czy zielona herbata odwania? Umiarkowane spożycie napoju przyniesie Ci same korzyści. Nie musisz więc obawiać się o skutki uboczne. Pamiętaj jednak, aby spożywać odpowiednią ilość wody dziennie. Ignorowanie tego zalecenia to prosta droga, jak odwodnić organizm.

Yerba mate na zimno

Pod nazwą yerba mate kryje się napar z ostrokrzewu paragwajskiego. W składzie dostępnych na rynku mieszanek można znaleźć rozdrobnione listki i patyczki tej cenionej wśród mieszkańców Ameryki Południowej rośliny. Ponadto producenci często sięgają po różnego rodzaju dodatki w postaci suszonych owoców, mięty czy innych prozdrowotnych ziół.

Pamiętaj jednak, że na rynku znaleźć można wiele gatunków i nie każdy z nich sprawdzi się na lato idealnie. Napar z ostokrzewu paragwajskiego zawiera sporo kofeiny, która jednak uwalnia się stopniowo, więc nie musisz obawiać się uczucia niepokoju czy rozdrażnienia. Natomiast po spożyciu mocno pobudzających odmian możesz niekiedy odczuwać pragnienie. Najlepiej sięgnąć po yerbę o mniejszej zawartości kofeiny i przygotować terere, czyli napój na zimno.

Yerba mate pod wpływem zimnej wody wydziela dużo mniej kofeiny i doskonale orzeźwia. Wybór miętowej, cytrynowej czy pomarańczowej mieszanki będzie prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Ponadto przygotowane w ten sposób płyny nawadniające charakteryzują się mniejszą goryczką od tradycyjnego naparu, która niekiedy odrzuca początkujących smakoszy.

Napar z ostrokrzewu paragwajskiego to prawdziwa bomba witaminowa. Doskonale wpływa na układ trawienny, łagodząc wiele dolegliwości. Ponadto poprawia koncentrację, więc sprawdzi się doskonale wśród studentów oraz wszystkich osób, którym na co dzień towarzyszy wysiłek intelektualny. To również doskonała propozycja dla sportowców, gdyż yerba przyspiesza regenerację po treningu. Ma również działanie odchudzające i ogranicza apetyt.

Rooibos

Rooibos to herbata z liści czerwonokrzewu afrykańskiego, która sprawdzi się doskonale w letnie dni. W naparze nie ma kofeiny, więc można go z powodzeniem pić przed snem. W dodatku bardzo dobrze nawadnia organizm. Dostarcza również wielu cennych minerałów. To bardzo dobre źródło wapnia, żelaza, magnezu, witamin oraz prozdrowotnych przeciwutleniaczy.

Regularne spożywanie naparu pozwoli Ci obniżyć ciśnienie krwi i poprawić kondycję psychiczną. Ponadto Rooibos zmniejsza poziom stresu i napięcia nerwowego. Jakby tego było mało, korzystnie wpływa na układ krwionośny oraz sercowo-naczyniowy, ograniczając ryzyko występowania chorób serca.

Bardzo cennym składnikiem naparu jest aspalathin. Związek ten wspomaga leczenie cukrzycy typu II i wpływa na wyrównanie poziomu cukru we krwi. Kolejnym atutem jest poprawa wrażliwości tkanek na insulinę. Ponadto zdaniem naukowców rooibos pozytywnie wpływa na regenerację wątroby.

Jak nawadniać organizm? Latem idealnie sprawdzi się napój przygotowany na zimno z dodatkiem świeżo wyciskanych soków. Możesz również do naparu dodać 3 łyżki miodu i sok z połowy cytryny, a także inne naturalne dodatki. Na pewno znajdziesz idealny przepis dla siebie.

Napar z liści mięty

Mięta cieszy się uznaniem od wieków. Doskonale sprawdza się przy dolegliwościach związanych z układem pokarmowym, a także przynosi orzeźwienie w gorące dni. Herbata miętowa szczególnie popularna jest w Maroko, Tunezji czy Egipcie, gdzie temperatura powietrza bywa bardzo wysoka. Napój doskonale gasi pragnienie, a najlepiej smakuje z dodatkiem pomarańczy czy trawy cytrynowej.

Herbata z mięty to nie tylko doskonały sposób, jak nawodnić organizm od środka, ale również rozluźnić mięśnie i uspokoić emocje. Jeżeli więc na co dzień zmagasz się ze stresem, zdecydowanie warto sięgnąć po ten polecany napój.

Zadbaj o zdrowie już teraz!

Wiesz już, co najlepiej nawadnia organizm i dlaczego warto pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody. Pora wprowadzić w życie zdrowe nawyki żywieniowe, aby móc cieszyć się doskonałym samopoczuciem na co dzień. Wystarczy, że sięgniesz po herbaty ziołowe i napary z naszej listy, a na pewno zadbasz o prawidłową kondycję organizmu w letnie dni.

Dziś w dobrych sklepach z powodzeniem znajdziesz napary, które nie tylko zapewnią Ci letnie orzeźwienie, ale również ochronią Cię przed wieloma schorzeniami. To doskonała propozycja dla wszystkich osób, które troszczą się o zdrowie.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Owsianka dla dzieci i niemowlaków – kiedy i jak ją przygotować
Czym jest i jak powstaje żywność liofilizowana
Czy płatki owsiane trzeba gotować?
Suszona żurawina – właściwości, kalorie KCAL, indeks glikemiczny IG
Mąka z tapioki – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Musli crunchy – czym jest i jak przygotować?
Płatki żytnie – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Pudding chia z mango i musli
Chleb drożdżowy własnej roboty – jak go zrobić?
Smoothie z awokado i borówkami
Płatki Teff (miłka abisyńska) – wartościowy produkt bezglutenowy
Domowa granola FIT – prosty przepis z filmikiem
Owoce zapiekane pod kruszonkąa
Tort z owocami idealny dla dbających o linie
Płatki owsiane – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Jabłko – owoc grzechu czy dar niebios? Indeks glikemiczny IG
Mąka kukurydziana – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Domowe musli. Jak zrobić najlepsze
Co jest lepsze dla zdrowia: płatki orkiszowe czy owsiane?
Mąka żytnia typu 720 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.