Granola Anny Starmach – jak zrobić ją w domu?

Granola Anny Starmach – jak zrobić ją w domu?

Do przygotowania pierwszej propozycji granoli według Anny Starmach będziesz potrzebować:

Granola w ostatnich latach zdobyła ogromną popularność. Bardzo łatwo przygotować ją w domu i świetnie komponuje się z takimi składnikami jak jogurt, mleko czy owoce. Daje nam bardzo dobrze zbalansowane składniki odżywcze, wiele witamin i minerałów, dzięki czemu jest świetnym posiłkiem na śniadanie, bo dodatkowo korzystnie wpływa na pracę jelit przez resztę dnia. Nic więc dziwnego, że takie autorytety ze świata zdrowego odżywiania, jak Ania Starmach, również posiadają własne przepisy na domową granolę. W poniższym tekście znajdziesz dwa świetne przepisy na domową granolę Anny Starmach.

PRZEPIS NA GRANOLE ANNT STARMACH:

  1. Na początku ustaw piekarnik na temperaturę 160°C.
  2. W czasie, kiedy piekarnik się rozgrzewa, posiekaj morele i orzechy. Połącz je z resztą składników i dokładnie wymieszaj.
  3. Blachę wyłóż papierem do pieczenia, po czym w miarę równomiernie wyłóż wymieszane składniki.
  4. Wstaw do rozgrzanego piekarnika na około 25 minut, przy czym pamiętaj, aby granolę znajdującą się wewnątrz piekarnika regularnie mieszać – pozwoli to uniknąć jej przypaleniu i sprawi, że przypiecze się ona równomiernie.
  5. Po upływie tego czasu granolę wyciągnij i wystudź. Anna Starmach dopuszcza jedzenie jej na gorąco – prosto po wyjęciu z piekarnika. Możesz jeść ją z mlekiem lub jogurtem. Staraj się nie przechowywać dłużej, niż dwa tygodnie.

ZALETY JEDZENIA GRANOLI ANNY STARMACH?

Zaletą granoli Anny Starmach, poza tymi, które daje nam musli samo w sobie, jest to, że zawiera ona zarówno cynamon, jak i mielony imbir. Jeśli chodzi o ten pierwszy, ma on wiele zalet – ma właściwości przeciwzapalne, działa przeciwwirusowo, antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo, poprawia dopływ krwi do mózgu oraz ukrwienie wszystkich pozostałych narządów organizmu, ma właściwości antyoksydacyjne, przynosi ulgę w czasie migreny, przyspiesza przemianę materii, poprawia proces trawienia, reguluje pracę nerek i wiele innych. Z kolei imbir jest bogatym źródłem wielu witamin i minerałów, i – podobnie, jak cynamon – na właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe. Dodatkowo pomaga przy dolegliwościach związanych z układem pokarmowym, na przykład wzdęciach, a także ma działanie moczopędne, dzięki czemu usuwa nadmiar wody zgromadzonej w tkankach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.