Jak wybrać najlepsze musli? Doradzamy

Domowe musli z piekarnika

Do domowego musli z piekarnika będziesz potrzebował:

Domowe musli z piekarnia jest nieco „udoskonaloną” formą standardowego musli. Opcja pieczonego musli już dawno zagościła w polskich domach, w których często nazywana jest granolą. Jest to bardzo dobra przekąska i powinna być jedną z pierwszych spożywanych w ciągu dnia. Jak zrobić domowe musli z piekarnika i jakich składników użyć, aby było ono jak najlepsze?

Domowe musli z piekarnika – jakie składniki?

Zacznijmy od składników. Najprościej jest kupić mieszankę musli w sklepie, połączyć je z miodem, wstawić do piekarnika i wyciągnąć gotową granolę.

Szczerze odradzamy jednak takie rozwiązanie. Dlaczego? Po pierwsze – producenci sklepowego musli często używają składników, które mijają się z myślą przewodnią zdrowego musli. W ich składach często możemy znaleźć niepotrzebnie dodawany cukier, emulgatory, wzmacniacze smaku, konserwanty itp. Oczywiście – znajdziemy również musli, które nie zawiera powyższych i jest zdrowe, jednak na jego poszukiwanie nieraz będziemy musieli poświęcić dużo czasu, a jednocześnie tracimy to, co najważniejsze w domowym musli z piekarnika – możliwość dopasowania składników pod siebie. To właśnie drugi minus tego rozwiązania.

Mieszankę musli do domowego musli z piekarnika najlepiej przygotować samemu. Powinna składać się ona z płatków zbożowych, kilku rodzajów orzechów, suszonych owoców i miodu. Warto również do takiej mieszanki dodać takie elementy, jak na przykład nasiona (słonecznika, chia), różne pestki, przyprawy, starte jabłko, imbir, itp

PRZEPIS NA DOMOWE MUSLI Z PIEKARNIKA:

  1. Piekarnik ustaw tak, by rozgrzał się do temperatury 160°C.
  2. W czasie, w którym ten się rozgrzewa, orzechy i migdały posiekaj na mniejsze kawałki. Na osobnej desce posiekaj również morele.
  3. Na patelni rozgrzej olej kokosowy, po czym wsyp płatki owsiane i orzechy. Na wolnym ogniu przypiekaj, aż płatki nabiorą złocisty kolor.
  4. Zdejmij płatki i orzechy z palnika i połącz zresztą składników, poza jagodami goji i morwą białą. Całość dokładnie wymieszaj, tak, by miód rozłożył się równomiernie na wszystkich dodatkach.
  5. Blachę wyłóż papierem do pieczenia, po czym równomiernie rozłóż na nim wcześniej przygotowaną mieszankę
  6. Wstaw do piekarnika na 20-25 minut. Pamiętaj, aby całość raz na jakiś czas mieszać. Dzięki temu zapobiegniesz przypaleniu się granoli, a jednocześnie sprawisz, że przypiecze się ona równomiernie.
  7. Po upływie wskazanego czasu wyjmij granolę z piekarnika i wystudź. Następnie połącz z jagodami goji i owocem morwy białej. Podawaj z jogurtem lub mlekiem.

JAKIE DODATKI?

Do granoli możesz dołączyć wybrane przez siebie składniki. Zalecamy takie rozwiązanie, ponieważ najważniejsze w domowym musli z piekarnika jest to, aby smakowało Tobie! Przygotowane przez nas składniki możesz zamienić na inne, wedle własnego uznania.

Nasza propozycja zawiera wiele elementów, które wspomagają organizm. Na przykład jagody goji uznawane są za jedne z najzdrowszych owoców świata. Wpływają na poprawę naszej odporności, a wraz z płatkami owsianymi, owocem morwy białej i cynamonem wspomagają pracę jelit, co sprawia, że łatwiej jest nam gubić zbędne kilogramy.

Zarówno jagody goji, morwa biała, płatki owsiane, orzechy i inne suszone owoce są bogatymi źródłami cennych minerałów i witamin, dlatego warto wkomponować musli z piekarnika do swojej codziennej diety i cieszyć się z korzyści, które daje nam ta smaczna przekąska.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Suszona morwa biała – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Mąka owsiana razowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Dlaczego warto jeść banany? Sprawdź wartości odżywcze i indeks glikemiczny IG
Low Fat Musli – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Czy żywność może odstresować?
Owsianka – tak jak chcesz!
Miechunka Physalis – owoc o cudownych właściwościach
Ciasteczka owsiane o smaku bananowym
Otręby owsiane – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Orzechy brazylijskie – właściwości, kalorie KCAL
Chleb na zakwasie czy drożdżach – jaki wybrać?
Komosa ryżowa lub Quinoa – wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść komosę ryżową?
Domowa czekolada z owocami liofilizowanymi w wersji FIT
Żywienie dzieci – od EKO słoiczka do fast food’a
Cynamon – przyprawa o cudownych właściwościach?
10 przykazań zdrowego odżywania się całej rodziny
Płatki jęczmienne błyskawiczne – właściwości, kalorie KCAL i wartości odżywcze
Śniadanie – jeść czy nie jeść?
Mandarynki nie tylko od święta – indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Suszone kiwi – bomba witaminowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.