Zdrowe musli, właściwości, kalorie, kcal

Domowe musli. Jak zrobić najlepsze

Dlaczego warto jeść musli?

Domowe musli. Jak zrobić najlepsze

Osoby, które starają się dbać o sylwetkę z pewnością słyszały wiele na temat musli. Jest to produkt, za pomocą którego można najeść się do syta, jednocześnie nie przesadzając z konsumpcją kalorii. Tego typu jedzenie doskonale sprawdza się przede wszystkim na szybkie śniadanie oraz na przekąskę. Dodatkowo, musli jest bardzo zdrowe i pożywne. Na rynku dostępnych jest wiele, różnorodnych wersji musli, dzięki czemu każdy z pewnością będzie w stanie znaleźć coś dla siebie. Czy warto jednak inwestować w kupne mieszanki? A może zdecydowanie lepiej postawić na domowe musli, przygotowywane samodzielnie? Jakie zalety ma jedzenie musli? Co można wsypać do własnej mieszanki?

Dlaczego warto jeść musli?

Jest wiele powodów, dla których warto jeść musli. Oczywiście wiele z nich zależy od tego, jaką mieszankę się wybierze. Warto jednak mieć świadomość, że tego typu pokarm jest bogaty w błonnik, który jest niezbędny do codziennego funkcjonowania. Błonnik jest włóknem pokarmowym, który pomaga w trawieniu. Warto wspomnieć, że sam błonnik nie dostarcza do organizmu żadnych wartości odżywczych, mimo wszystko jest on niezbędny w żywieniu. Dodatkowo, musi warto jeść ze względu na wiele witamin, jakie mogą się w nim znajdować. W płatkach owsianych jest mnóstwo witamin z grupy B, do tego należy dodać także witaminy które znajdują się w orzechach czy bakaliach oraz owocach. Musli jest więc bardzo zdrowe.

Musli domowe czy kupne?

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy wybrać musli kupne, czy też domowe. Prawda jest taka, że każdy powinien wybrać to, co jest dla niego najlepsze i najbardziej mu smakuje. Warto jednak uświadomić sobie, że w wersji kupnej może znajdować się mnóstwo niechcianych składników, takich jak cukier bądź syrop glukozowo-fruktozowy. A także wiele innych, niekoniecznie zdrowych dodatków. Natomiast decydując się na wykonanie własnego domowego musli masz pełną kontrolę nad tym, co się w nim znajdzie. Oprócz płatków owsianych, które stanowią podstawę musli, możesz dodać różnorodne orzechy, suszone owoce, a także rodzynki czy żurawinę. Dobrym pomysłem będzie dodanie różnych pestek – czy to słonecznika, czy dyni. Do każdej osobnej miseczki musli, którą będziesz przygotowywać sobie do zjedzenia możesz dodać także świeże owoce takie, jak banan czy jabłko. Dzięki temu smak całości będzie jeszcze bardziej wyjątkowy.

Czy musli jest dietetyczne?

Wszystko zależy od tego, jaki ma skład – czy znajduje się w nim cukier bądź inne kaloryczne słodziki. Jakie są proporcje orzechów i czy dodaje się suszone owoce czy kandyzowane. Jeżeli zależy Ci na dietetycznym musli, to warto przyjrzeć się temu, co się w nim znajduje. Jeżeli jednak nie ma powodów, aby Twoje musli było zbyt dietetyczne, zawsze możesz zdecydować się na dodanie do niego kawałeczków czekolady, czy odrobiny miodu. Dzięki temu Twoje musli będzie pyszne i tylko nieco bardziej kaloryczne.

Co może znajdować się w musli?

W musli może znajdować się praktycznie wszystko – prawda jest taka, że ogranicza Cię własna wyobraźnia i wiedza. Jeżeli chcesz, aby musli było pełne witamin, warto zdecydować się na dobrej jakości dodatki. W ogóle warto zdecydować się na to, aby wszystkie składniki użyte w musli domowym były jak najlepszej jakości – dzięki temu będą zdrowsze i przy tym pyszniejsze. Jak zrobić domowe musli?Jak zrobić musli? Czy jego przygotowanie jest trudne i czasochłonne? W żadnym wypadku! Całość przygotowuje się w dużej misce, w której zmieszczą się wszystkie składniki. Duże elementy, takie jak orzechy czy suszone owoce trzeba jednak wpierw pokroić na mniejsze kawałki. Do tego wsypać żurawinę, pestki i rodzynki. Na koniec wsypać płatki owsiane i wszystko wymieszać.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Pudding chia o smaku bananowym
Brownie warzywne z płatkami owsianymi
Granola czekoladowa – KCAL, skład i właściwości – przepisy
Orkiszowe ciasteczka z mieszanki musli
Sernikobrownie z truskawkami
Muffiny orzechowe z płatkami owsianymi
Czym zastąpić jajko? Sprawdź nasze propozycje!
Długotrwały wysiłek- jak jeść aby się do niego przygotować?
Jak nie przytyć na urlopie?
Granola Anny Starmach – jak zrobić ją w domu?
Jak upiec proteinowe babeczki?
Mąka żytnia typu 500 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Otręby żytnie – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Porządek wiosenny w lodówce
Najlepsza owsianka na mleku – jak ją przygotować i z czym ją łączyć
Chipsy kokosowe – zdrowa i smaczna przekąska
Cukier kokosowy – zdrowszy zamiennik cukru
Kiwi – właściwości owoców, indeks glikemiczny IG
Siemię lniane, a odporność organizmu
Szparagi – wiosenne warzywo godne grzechu

Dodaj komentarz