Dieta usuwająca toksyny - DETOX

Oczyszczająca dieta detoks a przesilenie wiosenne

Wiosenne oczyszczanie, głodówka po zimie, detoks to prawdziwe hity ostatnich lat. Według zwolenników jest to konieczne, aby organizm po zimie nabrał energii witalnej, aby zaczął wreszcie lepiej funkcjonować. Przecież wraz z wiosną budzi się nowe życie.

Dietetycy patrzą jednak na wiosenny detoks z dużą rezerwą. Dlaczego?

  1. Organizm jest tak skonstruowany, że sam jest się w stanie oczyścić ze zbędnych produktów przemiany materii. Musimy mu jednak w tym troszkę pomóc: zamieńmy rafinowane produkty na te bardziej surowe, mniej przetworzone, dorzućmy do tego sporą ilość czystej wody, a przewód pokarmowy i moczowy zacznie sam się czyścić. Stopniowo, ale skutecznie.
    • Płatki kukurydziane zamieńmy na owsiane, pszenne czy żytnie
    • Chleb biały na razowy
    • Makaron wielojajeczny na pełnoziarnisty
    • Ketchup ma suszone pomidory
    • Parówki na pieczone mięso
  2. Przy zastosowaniu głodówki nie dostarczymy odpowiednich ilości składników mineralnych i witamin wraz z dietą. Przez to nasze samopoczucie jeszcze bardziej się pogorszy. Pamiętajmy o tym, że po zimie nasze zapasy witamin są lekko nadwyrężone, dlatego też ważne jest, aby dostarczać wszystkiego na bieżąco. Szczególnie istotne są to witaminy o działaniu antyoksydacyjnym, np. witamina C, E, prowitamina A, a także polifenole (zawarte m.in. w zielonej herbacie, czerwonym winie).
  3. Sceptycy argumentują: ale na wczesną wiosnę nie ma wyboru świeżych warzyw, pomidory smakują jak tektura. Tak, to prawda, że warzywa zostały przewołane od lata i straciły sporo ze swoich wartości odżywczych i smaku. Wybierzmy zatem mrożonki warzywne. Warzywa wykorzystywane do mrożenia są umieszczane w specjalnych zamrażarkach zaraz po zbiorze. Są więc pełnowartościowe i bogate w witaminy i składniki mineralne. Pod warunkiem, że nie rozgotujemy ich na papkę. Chcesz dodać troszkę aromatu – skorzystaj ze świeżych ziół dostępnych w większości sklepów spożywczych. Nie ma nic lepszego niż zupa krem z groszku ze świeżą miętą czy zupa warzywna ze świeżą natką pietruszki.
  4. Sceptycy argumentują dalej: ale nowalijki nie są zdrowe. Tak, to prawda, że niekiedy nowalijki mogą być źródłem zanieczyszczeń. Wybierzmy zatem kiełki, które są prawdziwą bombą witamin i składników mineralnych. Chcesz mieć pewność, że są czyste? Sam je zasadź z ekologicznych ziaren na swoim parapecie. Wykorzystaj także wiosenną rzeżuchę do kanapek czy zupy.

Pamiętajmy o tym, że oczyszczanie organizmu w postaci stosowania zbilansowanej i zdrowej diety to najlepsze i najzdrowsza metoda nie tylko na wiosnę, ale na całe życie.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Dieta owsiankowa – efekty, zasady i przepis na owsiankę
Płatki owsiane czy jaglane – które zdrowsze?
Płatki owsiane czy musli? Co wybrać, by zjeść zdrowe śniadanie?
Płatki owsiane czy jęczmienne — które dają nam więcej korzyści?
Płatki owsiane czy otręby pszenne – co jest lepsze dla naszego zdrowia?
Alergia na pieczywo – jak ją rozpoznać?
Wiśnia- właściwości odżywcze, indeks glikemiczny IG
Co jest lepsze dla naszego zdrowia — płatki owsiane czy otręby owsiane
Płatki owsiane czy otręby żytnie – co daje nam więcej korzyści
Płatki owsiane czy żytnie? Spożywanie których daje więcej korzyści?
Kawa ziarnista, czy mielona? Która jest lepsza?
Szczupła sylwetka z musli i owsianką
Mąka do pieczenia chleba – jaką wybrać?
Top 10 faktów o musli
5 powodów dla których warto piec chleb w domu
Domowy jogurt z owocami
Herbaty i zioła idealne na lato
Domowy chleb – najlepszy przepis
Jogurt naturalny – zrób to sam!
Gofry owsiane – prosty przepis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.