Smaczny i zdrowy posiłek do szkoły dla dziecka ? Nic prostszego.

10 przykazań zdrowego odżywania się całej rodziny

Zależy nam na tym, aby nasza rodzina cieszyła się zdrowiem, pogodą ducha, a także sobą nawzajem? Warto więc popracować nad tym, aby wprowadzić w życie 10 przykazań zdrowego odżywiania.

  1. Wszyscy jemy (generalnie) to samo. A więc nie ma tak, że tata je frytki, mama pije napój gazowany, a dziecko ma jeść brokuły i popijać chudym mlekiem. Staramy się, abyśmy my – dorośli byli przykładem dla swoich pociech. Jemy więc generalnie to samo.
  2. Planujemy wspólnie z dziećmi co będziemy jeść w kolejne dni. Jeśli dziecko będzie miało opcję wyboru (rodzic oczywiście może ją mocno zawęzić) to chętniej zje to, co podamy. Zastanówmy się więc wspólnie co będziemy jeść przez kolejne dni. Można też wspólnie zrobić zakupy.
  3. Zainteresuj dziecko żywnością. Jeśli maluch będzie wiedział jak coś się przygotowuje, gdzie można kupić, jak wygląda przed ugotowaniem albo wręcz samo to przygotuje (w ramach swoich możliwości) wówczas będzie chętniejsze, aby próbować nowości. A to natomiast sprzyja urozmaiconemu jadłospisowi.
  4. Dbajmy o regularność jedzenia. Jeśli chcemy, aby nasza rodzina była zdrowa zadbajmy o to, aby każdy miał możliwość w szkole lub w pracy zjedzenia czegoś zdrowego. Przygotujmy wcześniej zdrowe kanapki, przekąski, owoce, jogurt.
  5. Jedzmy przynajmniej jeden posiłek w tygodniu wspólnie i przynajmniej dwa w weekend. Wspólne jedzenie to nie tylko jedzenie – to coś więcej.

  1. Pijmy właściwe napoje. Najlepiej zadbać o to, aby napojów niezdrowych nie było w ogóle w domu. W lecie warto przygotować duży dzbanek z orzeźwiającym napojem, np. woda z pokrojonymi pomarańczami lub zmrożona herbata owocowa ze świeżymi truskawkami.
  2. Starajmy się nie wprowadzać zasady: „po jedzeniu coś słodkiego”. Możemy natomiast raz w tygodniu wspólnie z dziećmi upiec zdrowe ciasto, np. szarlotka na bazie ciasta z mąki razowej, ze słodkich jabłek bez dodatku cukru posypana prażonymi orzechami.
  3. Jedzmy w spokoju. Nie skupiajmy się na telewizji czy gazecie. Postarajmy się skupić na talerzu i na najbliższych. Wówczas mamy szansę zjeść faktycznie tyle, ile potrzebujemy.
  4. Zachowajmy zasady układania jadłospisu wg piramidy żywienia.
  5. Ruszajmy się! Najlepiej codziennie troszkę i najlepiej razem. Zasada dawania wzoru dzieciom tyczy się także podejścia do aktywności fizycznej.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Trufle czekoladowe w liofilizowanych malinach
Węglowodany – dlaczego są ważne w żywieniu człowieka?
Miód – przyprawa bogów czy słodki ulepek?
Mąka kasztanowa – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Babeczki jogurtowe z malinami
Mąka z ciecierzycy (cieciorki) – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Herbata na przeziębienie – sprawdź która jest najlepsza
Mąka pełnoziarnista z samopszy – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Owsianka pieczona – zrób ją w domu!
Gruszki – indeks glikemiczny IG i wartości odżywcze
Mąka pszenna tortowa typu 450 – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Owoce liofilizowane w musli
Mąka gryczana z prażonej kaszy – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Otręby pszenne – zastosowania, wartości odżywcze i kalorie KCAL
Lekki chleb pszenny na zakwasie żytnim – jak go zrobić?
Kinder country batony musli
Morwa biała – wszystko co powinniśmy wiedzieć.
Ciasteczka owsiano-bananowe z bakaliami
Obiad na słodko – bezglutenowe naleśniki z makiem
Owoce jagodowe, tak jak chcesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.